Höjdrädd?

Fatta vilken mjölksyra man ska dra på sig efter 20minuter...

Fy fan.

Har han nån säkerhetslina på sig hela tiden eller är det bara ibland han behagar att använda det?

satan.

kunde inte påstå att jag var speciellt höjdrädd innan jag såg det här klippet, men det där var ju absurdt. var till och med nervös bakom datorskärmen.

inte bara det att han använder säkerhetsanordningen bara när han "ska vila", utan hur håller själva masten där uppe? det såg inte ut att vara mycket till stål att förlita sig på.

O för övrigt. vad hjälper den där plasthjämen? förutom mot fallande verktyg från kollegor möjligen.

slutpoängen hade varit ballt om samtliga hade fallskärmar på sig och sen bara kasta sig ut när de skulle ner :D

Ballt klipp iaf.

Inte ofta det pirrar lite i magen av att kolla på folk som klättrar..
Oh då är jag ändå gammal ställningsbyggare.. lol

Edit: Vore kul oh veta hurfan man bygger ett torn så högt.
Antagligen lyfts sektionerna upp med helikopter..

Lägger väl upp lite andra som hittades i anslutning:
http://www.youtube.com/watch?v=H_fP9WOOGIM&feature=related

Last edited:
Skulle gärna klättra om jag fick hoppa ner sen. Har de inte hoppriggar på sig är de mongoloida. Att behöva klättra ner sedan igen är sjukt mycket läskigare. Men att hopa är bara skoj!

Skulle gärna klättra om jag fick hoppa ner sen. Har de inte hoppriggar på sig är de mongoloida. Att behöva klättra ner sedan igen är sjukt mycket läskigare. Men att hopa är bara skoj!

bättre o anlita ett gäng base-jumpare. då hinner de med fler antenner per dag :D

Första gången jag såg den den där var på YouTube via datorn, då vart jag mäkta imponerad. Andra gången såg jag den hemma i full-hd på 100", har fortf. inte förstått hur sjukt det eg. är..

Fy fan.

Har han nån säkerhetslina på sig hela tiden eller är det bara ibland han behagar att använda det?

Bara ibland vid vila/behov.

De har fått dispans att inte använda den hela tiden pga att den tar tid och tröttar således ut klättrare och det blir en risk :gnissla

Det lär ju vara rätt tungt att ha en fallskärm med upp, förutom verktygslådan, och det är säkert så trångt i klättringen inuti tornet att man inte kan ha den på ryggen. Hehe. :) Men jo, basejump ner hade nog varit rätt skönt.

När jag var yngre hade jag ett jobb där jag fick klättra upp i master ibland, hjälmen är bra då man tenderar att slå huvudet i fackverket, höjdkänslan försvinner efter hundra meter ungefär, man lär sig också att kontrollera att man har med sig rätt verktyg en extra gång innan man klättrar upp:D

Sjukt jobbigt att klättra dock, riktigt eländigt om det blåser och är kallt och man ska pilla med småskruv, när man pga stela fingrar tappat den sista extra M3:an man hade med sig blir man lite trött.

Fy fan, en annan blir ju darrig bara man sitter på nocken hemma och ska mecka med tvantennen...

Fy fan, en annan blir ju darrig bara man sitter på nocken hemma och ska mecka med tvantennen...

En gång i tiden var jag helt obrydd om höjder.
(jag sökte till och med jobb som vindkraftsmontör/service och som mastapa för mobiltelefoni)

Med det i åtanke tog jag på mig att hissa upp och montera en antenn på ett skithögt hus. (5 våningar med 4 meters takhöjd, vind och kallvind...)

Det gick bra, jag klafsade ut på skiffertaket, gick ner till takkanten där antennen skulle hissas och satte mig för att börja hala upp med repet.

Varje gång man böjde sig fram och tog nytt tag och såg marken nedanför så snurrade det lite, när antennen var på taket och jag skulle stå och skruva uppe på nocken snurrade det, när jag var klar och hade krupit in genom luckan så släppte det, adrenalinet rusade genom kroppen och jag blev nästan kräksjuk.

Nu klarar jag knappt av att stå på stegen vid taknocken på en enplansvilla...

Något har hänt, men vad?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...