Höjda trängselavgifter?

Joe Schmoe skrev:
2046052 http://www.stockholm.se/files/56400-56499/file_56424.ppt

Sidan 23 ger en ganska bra bild.

Sen erkänner jag att jag inte är tillräckligt insatt i statsfinanserna för att komma med alltför underbyggda inlägg.

186kr/år betalar ni som jag ser det till andra län. Läs sen också vilka län som är vinnare och förlorare:

Län som förlorar: Västernorrland, dalarna, västerbotten, Norrbotten och Sthlm

Län som får mest: Uppsala, skåne, halland, gotland, östergötland, kalmar.

Som du ser betalar ni ett ett skit upp till norrland, men de får BETALA för uppsala tex!! :rofl Västmanland där jag bor ligger väl i mitten på skalan då antar jag och får varken betala eller få bidrag.

Joe Schmoe skrev:
2046078 Och du ser inget konstigt i att pengarna hela tiden förs ut ur regionen?

Jag är inget större fan av skatteutjämningssystemet, men det är inte så orättvist som många vill ge sken av.

Stockholm och resten av Sverige skulle stanna om inte Norrland producerade så mycket elektricitet. För att kunna driva och bygga kraftverken behövs bidrag, och dessa bidrag måste tas någonstans ifrån. Var är mest lämpligt att ta det, hos de kommuner där genomsnittsinkomsten är som lägst, eller där genomsnittsinkomsten är som högst?

Suomalainen skrev:
2046091
Län som får mest: Uppsala, skåne, halland, gotland, östergötland, kalmar.

Som du ser betalar ni ett ett skit upp till norrland, men de får BETALA för uppsala tex!! :rofl

Det är nog för att man nu bygger Musikens Hus i Uppsala och behöver lite reda stålars för att täcka _det_ fiaskot :D Nåja, så långt från sanningen är det inte - Uppsala län är en inflyttningsbyggd, men med riktiga rikspuckon i kommunledningen (av gammal tradition) som dränerar kassan till diverse konstigheter (Glad Stad-projektet t.ex. - en katastrof). Jag är nöjd med att ha flyttat därifrån...

Klockrent med höjd avgift.
Beslutsfattarna själva betalar ingen avgift alls :banana

Äntligen börjar politikerna inse att de kan kan pumpa ut hur mycket
pengar som helst av fotfolket.

Att dom inte höjer till 100kr direkt som blir det lättare att räkna.

burner skrev:
2047696 Klockrent med höjd avgift.
Beslutsfattarna själva betalar ingen avgift alls :banana

Äntligen börjar politikerna inse att de kan kan pumpa ut hur mycket
pengar som helst av fotfolket.

Att dom inte höjer till 100kr direkt som blir det lättare att räkna.
Det skulle minska köerna ännu mer. :mattias

Tog upp problemet med en tjänsteman från stadsbyggnadskontoret som föreläste för oss idag. Hon såg problemet med de stora kostnaderna. Våran kursansvarige lärare (som jag nämnde ovan) höll inte riktigt med. Han hävdade att de stora vinsterna inte är de som kommer in via tullarna utan de vinns genom samhällsliga vinster i att människor och varor inte behöver sitta fast (läs vara inefektiva) i långa köer. Jag replikerade att det är svårt att finnansiera nya bussar för de pengarna och då var han anmärkningsvärt tyst. Ska nog lugna mig om jag är rädd om betyget då det är han som sla sätta det. :hihi Har tenta som avgör det som väl är.

kan vi inte göra stockholm till ett eget land i sverige.. de får behålla alla sina cash därinne.. så kan de börja odla potatis å skit på de gräsbeklädda refugerna i centrum (om de finns nåra:va) när vi lagt lite strafftullar på alla varor.. och ja tror nåra 100 vindkraftverk gör sig bra på holmarna däri smeten.. blir nog ett fint tillskott till stadssiluetten :hihi
sen kan man trycka in en å annan kreatursuppfödare i gamla stan å nått litet sött sopberg på råsunda

Yes äntligen höj skiten ännu mera. Låt sossarna skatta oss till döds.
För jag lider inte jag har hittills undvikit city under dessa månader, tank va mycket som finns ute i föroterna.
Jag tänker aldrig betala någon biltull så mej slipper cityborna. Så höj så jäkligt så att jag slipper dom hos mej.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg