Höjda premier till Jul ?

RR-GSX-RR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Hoj
Sukkia
Jag hörde via en på träningen att försäkringarna för motordrivna fordon skulle öka en hel del till Jul.

Detta har jag inte hört talas om, vad jag dock vet är att det finns förslag att försäkringsbolgen ska ta ännu större del av kostnaden vid en olycka, men detta är inte aktuellt innan våren kommer.

Någon som vet någon mer om ökningen till Jul, om det nu existerar något sådan alls ?

Nej inte trafikförsäkringsskatten, de har ju lagt på skatten på försäkringen iår redan vilket är särspecifierat på försäkringen, nästa steg var 2009 om jag fattat allt rätt. Sen att försäkringen kan bli uppräknat inför ett nytt år eller sänkt beroende på omständigheter är en annan sak. HAr du nyss skaffat hoj och börjat försäkra? Det du funderar om är nog trafikförsäkringsskatten som vi redan debatterat inne på sporthoj snart 1 år.

Last edited:
Han menar säkert årsskiftet men om det verkligen blir en ökning eller över huvud taget någon förändring av försäkringen vet jag inte. Ring försäkringsbolaget och kolla, de borde ju veta.

jaG hördde atT dEm skuLe höjja med flerA HUNDRA pråSceNNt!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111

jaG hördde atT dEm skuLe höjja med flerA HUNDRA pråSceNNt!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111

Det är inget som är helt klart än. Det är bara på förslag än så länge.
Får verkligen hoppas att det inte går igenom för då kommer jag knappt ha råd att köra hoj längre.

blir ju som i usa till slut. hälften av befolkningen har råd med försäkring och den andra halvan skiter i den. jag vet ju vilken andel jag tillhör.

blir inte mycket kvar av den utlovade 1000 lappen :pangihuve

Det är juh Sossarna som börjar diskutionen för ett antal år sen , men efter pratat med nära släkting som varit S-kommunalråd så hade detta verkligen inte hänt med en Sosse regering .. inte iaf så att en enskild individ hade fått betala XXXX tusen mer per år utan man hade lagt den i något annat så alla hade fått dra sitt och då hade det även blivit billigare ..

hoppas alla berörda instanser gör sist yttersta motstånd för detta .. totalt horribelt är det !! :huvet

Det är juh Sossarna som börjar diskutionen för ett antal år sen , men efter pratat med nära släkting som varit S-kommunalråd så hade detta verkligen inte hänt med en Sosse regering .. inte iaf så att en enskild individ hade fått betala XXXX tusen mer per år utan man hade lagt den i något annat så alla hade fått dra sitt och då hade det även blivit billigare ..

hoppas alla berörda instanser gör sist yttersta motstånd för detta .. totalt horribelt är det !! :huvet
Skulle det ha blivit billigare om alla hade fått betala lite mer? :va
Å självklart skulle det ha blivit mycket bättre om sossarna hade fått bestämma, då hade vi haft 0% arbetslöshet, inga försäkringshöjningar å halva skatten :tummenupp Hade sossarna vunnit hade moderaterna sagt samma sak :fakta

Sossarna pratar om rättvisa mm.

Då undrar jag: Ska verkligen Agda, 82 år med minimal pension verkligen vara tvungen att betala mer för att jag vill leka på min hoj??? :confused:

Är det inte mer rättvist att man faktiskt betalar själv för de hobbies man har? Inte fan har jag lust att betala för att det ska bli gratis garn för alla som vill virka, men inte har råd med det.

Sänk skatten, och låt varje medborgare själv få välja och ta ansvar över sitt liv. Om jag vill bränna alla mina pengar på att åka hoj, låt det vara ok, men inte fan ska alla andra behöva betala det. Om man inte har råd, får man väl börja med fickpingis. Jag är så jävla trött på att behandlas som en 3-åring av alla sossar som ska tala om exakt hur, var och när man ska göra allting.

Är det inte mer rättvist att man faktiskt betalar själv för de hobbies man har? Inte fan har jag lust att betala för att det ska bli gratis garn för alla som vill virka, men inte har råd med det.

Problemet är ju som du beskriver det. Idag får vi betala för vår hobby, men ingen annan behöver göra det. När ska det införas att folk som skadar sig när dom spelar fotboll ska betala sin egen sjukvård? Eller dom som rider osv?

Idag får jag ju betala detta genom skattsedeln och sen ytterligare en gång på trafikförsäkringen... Rättvisa?

hmmm

menade att dom (S)hade lagt det så att istället för att få ex. 8000:- i höjning på trafikförsäkringen så kanske det hade blivit 100;- mer i din privata försäkring eller på annat om dom nu ens tagit upp det, har tydligen legat som förslag lääänge ...

sålänge vi har politik kommer alltid någon att hamna imellan systemen och någon kommer att gnälla .. visst vi får mindre i skatt men det kostar juh på andra ställen, Fack+a-kassan , trafikförsäkringen, nu höjer man tv licensen, man får ändå betala det någonstans i slutändan !

pratade med en kille på flygrakan i somras som berättade om tysklands system , där kostar en Gsxr-1000 K3a , 3000:-/år helförsäkrad för en 25åring .. men kommer inte ihåg hur den andra delen såg ut ..

Sluta vara så barnslig. Däremot har jag hört från ganska säkra källor att EU kommer att förbjuda R-hojjar strax efter jul. Det skadas helt enkelt för många i trafiken.

men va bryr du dig om det? du åker väll åndå bara bana :tungan

Sluta vara så barnslig. Däremot har jag hört från ganska säkra källor att EU kommer att förbjuda R-hojjar strax efter jul. Det skadas helt enkelt för många i trafiken.

muuhahah satan va många outlaaaaws de blir då..

Last edited:
Ha,ha...det kommer en höjning vid årsskifter, dock inte klart med hur mycket!

Detta enl Folksam:D

Back