höja varvstoppet

Steen skrev:
2606733 Jo men med en kit-ECU så är det inte säkert att det funkar med orginal elhärva.
Förövrigt vet inte du vad som är gjort och kommer att göras med motorn så lägg dig inte i det.

Nu tycker jag du skall anlägga en lite vänligare ton....

Där finns adaptrar att köpa till kit-ECU så den passar i orginal elsystem.

Oavsett vad som görs med motorn så är kitt ECU onödigt då kostnaden inte står i propotion till det enormt ökade slitaget och inköps kostnaden. Höja varvstopp gör man som sista utväg i racing där man är begränsad av reglementet att trimma på annat vis och dessutom har mängder av pengar att ersätta exploderade motorer.
 
Boris JR skrev:
2606624 Eller ännu bättre på kåpglaset för maximal effekt.......

Till trådstartaren:
Du måste köpa en ny ECU vilket kostar massor och ger en minimal effektskillnad om du inte samtidigt lägger 50kkr på att trimma motorn. Lägg ner projektet vill du ha mer effekt byt cykel eller börja åtminstone med helsystem+luftburksmodd+bänkning med bestyckning.
Vilket kostar ca 15kkr, och ger 10-15hk. Turbo kostar från 10kkr å uppåt, och ger 100hk till... Mitt val är enkelt!
 
Tagit bort trams från tråden.
Håll er inom topic eller så stängs tråden.
/mod.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top