Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ExaktOLJEKYLD GSXR skrev:2606123Om du studerar effektkurvan på din hoj så kommer du se att maxeffekt nås en bra bit innan varvstoppet så det är ganska onödigt att höja varvstoppet, det komemr inte ge dig mer effekt.
Glenn_23 skrev:2606168om jag säger så här:jag frågar inte om de är bra eller inte finns det någon som vet hur man gör? om ni inte vet behöver ni inte svara.....
Har du funderat på vad varvstoppet ska vara bra för?Glenn_23 skrev:2606168om jag säger så här:jag frågar inte om de är bra eller inte finns det någon som vet hur man gör? om ni inte vet behöver ni inte svara.....
Nr:18 skrev:2606176Har du funderat på vad varvstoppet ska vara bra för?
Om svaret är ja, vad kom du fram till?
Svaret på din fråga är i inlägget ovan, man bytar till en kit-ECU, men du tjänar inget på det om du inte bytar kammar, ventilfjädrar etc. Det enda du gör är att riskera att gasa sönder din motor.
Glenn_23 skrev:2606232menjag ska byta kammar osv.. hur mycket kan jag tjäna på de?
Sniper skrev:2606316Såg nu att det va en 99,a, så sant inte värt att lägga så mycket penar på
talar av erfarenhet.
dom har ju sagt en ny ECUGlenn_23 skrev:2606669om det nu är någon som kan ge en bättre beskrivning hur man ska gå till väga utan att påpeka vad de kostar, vad som går sönder, vad jag borde göra istället, hur onödigt det är, så vore de bra...
Byt till en Kit ECU och spräng motorn när du missar en växel......Glenn_23 skrev:2606669om det nu är någon som kan ge en bättre beskrivning hur man ska gå till väga utan att påpeka vad de kostar, vad som går sönder, vad jag borde göra istället, hur onödigt det är, så vore de bra...
Låt mig gissa att ingen vet hur man går in o moddar den. I princip måste man ju ha schemat påGlenn_23 skrev:2606669om det nu är någon som kan ge en bättre beskrivning hur man ska gå till väga utan att påpeka vad de kostar, vad som går sönder, vad jag borde göra istället, hur onödigt det är, så vore de bra...
Orginalboxen går inte att programmera om externt och den går inte heller att öppna då den är fylld av någon massa just för att hålla klåfingriga personer därifrån. Så handla Kit-Boxen eller bygg ett standalone tändsystem som du kan reglera helt själv efter tycke och smakulf_lundin skrev:2606704Låt mig gissa att ingen vet hur man går in o moddar den. I princip måste man ju ha schemat på
tändboxen plus nödvändiga kunskaper i elektronik för att fixa det.
(Oops, hamnade i bannings-sektorn eftersom jag inte VET.)
/u
Boris JR skrev:2606711Orginalboxen går inte att programmera om externt och den går inte heller att öppna då den är fylld av någon massa just för att hålla klåfingriga personer därifrån. Så handla Kit-Boxen eller bygg ett standalone tändsystem som du kan reglera helt själv efter tycke och smak
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |