Grevenstid
Ny medlem
Efter några år med Yamaha R1 så börjar jag bli trött på den liggande körställningen, där i alla fall jag orkar max 1tim körning innan armarna och ryggen är tämligen ömma.
Har tänkt att antingen montera högre clipon, eller kanske ett styre istället. Finns rätt många olika märken och lösningar om man letar på nätet,
Det verkar dock som det är nödvändigt att modifiera framkåpan för att det skall kunna gå. Vill absolut inte fördärva orginalkåpan, så då får jag isåfall köpa en ny framkåpan som jag såga till rätt.
Någon som vet om det behövs?
Har tänkt att antingen montera högre clipon, eller kanske ett styre istället. Finns rätt många olika märken och lösningar om man letar på nätet,
Det verkar dock som det är nödvändigt att modifiera framkåpan för att det skall kunna gå. Vill absolut inte fördärva orginalkåpan, så då får jag isåfall köpa en ny framkåpan som jag såga till rätt.
Någon som vet om det behövs?

Om styrhöjningen inte hjälper tillräckligt så ställ om styrhalvorna så att dom pekar mindre neråt, eller så att dom pekar uppåt istället, då borde det bli betydligt skönare körställning 
![l[1].jpg l[1].jpg](https://www.sporthoj.com/forum/data/attachments/315/315812-735ce8151b63ed69de11e874346f6b4b.jpg?hash=c1zoFRtj7W)