Höja sadeln?

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Imaginär R1
Hej!

Tänkte bara fråga om det är någon som har provat att höja sadeln. Är lång som en stång och det leder till att jag måste fälla ihop benen i vinklar som skulle göra den bästa cirkusartist avundsjuk. Tänkte därför prova med att höja sadeln några cm.

Någon som provat och blev det i så fall bra? Vart kan man vända sig för att få det gjort?
 
tIgGeR skrev:
Hej!

Tänkte bara fråga om det är någon som har provat att höja sadeln. Är lång som en stång och det leder till att jag måste fälla ihop benen i vinklar som skulle göra den bästa cirkusartist avundsjuk. Tänkte därför prova med att höja sadeln några cm.

Någon som provat och blev det i så fall bra? Vart kan man vända sig för att få det gjort?

Vet inte om det går att höja sadeln, men det finns ju en uppsjö av reglerbara fotpinssattser att köpa. Kanske finns det någon som är lägre jämfört med original?
 
Haha. Lägg en kudde under :arsele när du kör. Annars brukar man väll vilja höja fotpinnarna.

Hur lång är du då?
 
MostWanted skrev:
Haha. Lägg en kudde under :arsele när du kör. Annars brukar man väll vilja höja fotpinnarna.

Hur lång är du då?

LOL! Kan behövas då jag ligger så mycket i kurvorna!

Mja...inte längst i Svedala (187cm), men jag sitter obekvämt på min Honda Varadero.
Det där med ställbara fotpinnar låter intressant. Ska kolla upp det.

Tackar ödmjukast för tips!
 
tIgGeR skrev:
LOL! Kan behövas då jag ligger så mycket i kurvorna!

Mja...inte längst i Svedala (187cm), men jag sitter obekvämt på min Honda Varadero.
Det där med ställbara fotpinnar låter intressant. Ska kolla upp det.

Tackar ödmjukast för tips!

Har sett att det finns 'sänkningssats' till GSXR1000 så det finns kanske till din också. Sänkte fotpinnarna med några cm. Åkt till en skräddare annars och kolla om dom kan bygga på några cm på din nuvarande dyna.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top