Höja röv...

crazy martin skrev:
tja. det e nog mycket lättare att göra distanser i bakramen istället att meka med svingen( det e inte bara några skruvar). fjäder sitter på sidan o sen e det e själva dämpnings mekanismen som sitter där också. om det samma som på min tls.hela bakramen går att skruva av. det hade vart bra om du kunde få tag på en på skroten. sen gör du som så att du gör de understa profilerna lite längre (3-4cm).sen distanser till blåsen. det e nog enklast. så ändrar du inte hjulbasen.

Har gjort en likadan höjning på min figter, skulle tippa på att distanserna är ca: 3cm och det funkar kanon. Tanken höjs inte nämvärt med tanke på att fästet till tanken sitter längst fram på bakramen. Fick modifiera bensin kranen lite annars gick det fint. Det är bara att prova och pula lite så lär man sig alltid nåt nytt på vägen. Tänk bara på att göra distanserna stabila, tjejen tycker nämligen att min är lite instabil i kurvorna när hon sitter där bak. :tummenupp

Anderson skrev:
Har gjort en likadan höjning på min figter, skulle tippa på att distanserna är ca: 3cm och det funkar kanon. Tanken höjs inte nämvärt med tanke på att fästet till tanken sitter längst fram på bakramen. Fick modifiera bensin kranen lite annars gick det fint. Det är bara att prova och pula lite så lär man sig alltid nåt nytt på vägen. Tänk bara på att göra distanserna stabila, tjejen tycker nämligen att min är lite instabil i kurvorna när hon sitter där bak. :tummenupp

:tummenupp :tummenupp

Problemet löst!!!
Tog lös fjädern bak och stoppade in brickor emellan. Typ 6mm brickor. Vet inte hur mycket det höjde... lägger upp en bild sen under byggar tråden min :D

hållundan skrev:
Det är lite tråkigt att bara hålla med, men jag är astråkig och håller mig dig till 100%. Hojen ser ut som :3freak

Ja, visst är det trist att bara hålla med. Men, men den är så ful ATT MAN BLIR FÖRBANNAD !! :mad:

(Påminner om en stukad Volvo Kombi :hihi

DanTheMan71 skrev:
Dom flesta resonerar som du att det blir snyggt om man höjer röven.Men man ändrar ju på hojens köregenskaper till det sämre i dom flesta fall.Finns ju en anledning till varför hojen har dom inställningsmöjligheterna den har från fabrik.
Sen o fibbla med hundben o tailraisers eller vad fan det heter, bara för att det ska se snyggt ut e ju ren :kocko

det e därför man ska undvika det o meka med bakramen istället o låta svingen o tailraisers vara :kocko

Slå mig inte nu, men kan man inte sätta på ett större bakhjul?
Som man gör på vissa bilar för att baken ska peka lite uppåt.
Eller får inte det plats?
Edit:kan man få en länk till byggartråden?

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back