1, Köp en verkstadshandbok och följ instruktionerna för demontering/renovering/montering av förgasare, där brukar stå orginalsetup vadgällande main jet, pilot jet, needle hight, needle jet, float bowl height och så vidare.
2, har du tillgång till Plastic Dip spray (plast färg på sprayflaska) kan du prova att laga membranet med detta, har funkat för mig som nödlösning när jag inte ville pynta 50-60 pund för en nu throttle med membran.
3, Utgår från att du kör vanlig set-up med luftburk och dylikt? Kolla gummidetajerna mellan luftburk och förgasare, samt manifoldsen (förgasargummihållaregrejsimojs) mellan förgasare och cylinderblock efter täthet.
4, När förgasaren är tillbaka till fabriksstandard kan du utesluta alla andra faktorer så som skit i tanken (bör du ha sett i flotören när du pillade på förgsarna), sunkigtluft filter (byt eller rengör vid behov), stift (kolla avstånd med blandmått, kolla färg på stift och jämför med vad som vara skall i din verkstadshandbok. Ev. ta fram multimeterna och mät tändhattar/tändkablar/tändspolar.
5, Går den fortfarande dåligt efter allt detta kan du antingen pilla mer med förgasaren, ändra en parameter i taget, tills den ev. går bra. Ett annat alternativ är att köpa en aftermarket förgasarbrygga (mikuni RS, Keihin CR-S, Keihin FCR etc).