Höja cbr600 pc19 1988 i bak?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Någon som vet hur man ska gå tillväga?
vill alltså ha den högre i rumpan.
Vad blir konsekvenserna av att göra det?

Har sökt runt självfallet men hittade inget

mvh

Superbee

Hur du skall gå tillväga beror lite på. Vi kan utgå från att din fjädring har "hundbens länkage". Det är sådan jag bytt på min. Iaf; Skruva av orginal hundbenen, rita av måtten. Korta med 3-5 mm. Detta kommer att göra lite mer än 3-4cm bak på hojjen.
Om du enbart vill ha snabbare styregenskaper så kan du släppa upp gaffelbenen i styret någon cm också. Då minskar du dock både fjädringslängd och markfrigång, om än obetydligt lite.

Ska vi se om bilden på hundbenen fungerar också. Tog en bild från en Suzuki.
http://www.s-racing.se/S/Tailrisers/SUZUKIHAYABUSAIDNst.JPG

Valentinic skrev:
Hur du skall gå tillväga beror lite på. Vi kan utgå från att din fjädring har "hundbens länkage". Det är sådan jag bytt på min. Iaf; Skruva av orginal hundbenen, rita av måtten. Korta med 3-5 mm. Detta kommer att göra lite mer än 3-4cm bak på hojjen.
Om du enbart vill ha snabbare styregenskaper så kan du släppa upp gaffelbenen i styret någon cm också. Då minskar du dock både fjädringslängd och markfrigång, om än obetydligt lite.

Ska vi se om bilden på hundbenen fungerar också. Tog en bild från en Suzuki.
http://www.s-racing.se/S/Tailrisers/SUZUKIHAYABUSAIDNst.JPG

Tack för tipsen! tänkte också på något liknande men var sugen på å höra om någon har gjort de här, o hur hojen beter sig?

Vad tycker du själv?

Superbee skrev:
Tack för tipsen! tänkte också på något liknande men var sugen på å höra om någon har gjort de här, o hur hojen beter sig?

Vad tycker du själv?

Det skilljer sig säkert från hoj till hoj, hur mycket mer snabbstyrd den blir. Jag har inte hunnit testa än då jag monterade mina i vinter. Utseendemässigt blev det ett litet lyft iaf.
Läste om någon här på forumet som uppfattade det som hans hoj blivit stabilare vid wheelisar. Enligt Salbom på www.s-racing.se så skulle det inte märkas någon direkt tendens till nervositet iaf. I värsta fall får man väl inhandla en styrdämpare, antar jag :)

Superbee skrev:

Vad tycker du själv?

Nu har jag tagit premiärturen! Visserligen var det ett tag sedan jag körde den sisst men jag upplevde den faktiskt som stabilare OCH mer snabbstyrd! Inget att tveka på; HÖJJ :)

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn