Höja cbr 600f

Skrikpeppe

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
CBR 600f -97
Jag har tänkt att höja min cbr 600f -97 och jag undrar hur man ska göra jag har ringt och kollat efter höjningssats men verkar inte vara nån som har sånt?

Nån som vet hur man ska göra för att höja den bak???

Skrikpeppe skrev:
vart köper man en sån da ?
hur mycket kommer den upp då ?

Begangnad , annonser typ , sporthoj ,Blocket .Börjar bli gammla hojar så de måste finnas gott om dom. Tror det passar från -95-98
Minns inte med säkerhet tror nånstans mellan 15-25 mm , du kan inte höja mer
den blir så snabb styrd

Haakan skrev:
Begangnad , annonser typ , sporthoj ,Blocket .Börjar bli gammla hojar så de måste finnas gott om dom. Tror det passar från -95-98
Minns inte med säkerhet tror nånstans mellan 15-25 mm , du kan inte höja mer
den blir så snabb styrd
okey men det funkar med en öhlinare ??? vart köper man dom ?

Högst upp på den här sidan i vänstra spalten finns en annons med en ölinare på bild ,stötdämpar experten. Enda nackdelen brukar va priset. Mail o kolla

Köp inte en öhlinare för att höja hojen...

Öhlinaren skall ställas in så att den har ett "häng" dvs den säckar lite när du lyfter upp bakdelen när den är rätt justerad.
Alltså INTE spännas upp i fjädern för att höja upp den!
Att köpa en Öhlinare för att spänna upp den så den antagligen fungerar sämre än din originaldämpare är helt förkastligt!
Förövrigt skall din originaldämpare justeras på samma sätt...

Så är det bara för att få högre bakdel så är alternativ "Tailriser" något att kika på.
Det är ett längre "hundben" som sitter i länkaget under dämparen.
Kostnad som ovan angivet ca 650 bagis...
Går att smida till själv också men det är inte lätt att få rätt längd på hundbenet!

Toppmuttern på ölinaren sitter höjd justeringen aldrig justera med fjäderspänning

Är du ute efter utseendet med högre bak eller vill du ha hojjen mer snabbstyrd? Köp inte tailriser bara för att få snyggare höjd på den. Jag märkte knappt någon skillnad. Däremot så tyckte jag mig märka en viss skillnad på köregenskaperna.

Vill du ha bättre köregenskaper , sänk gaffeln lite , sätt syrhalvorna på undersidan av gaffelkronan för bättre sittställning när inte det räcker byt stötdämpare

Haakan skrev:
Vill du ha bättre köregenskaper , sänk gaffeln lite , sätt syrhalvorna på undersidan av gaffelkronan för bättre sittställning när inte det räcker byt stötdämpare

Jag är bara ute efter utseendet inget annat tycker att högre bak ger en shysst lyftning av hela hojjen!
Finns det ingen som kan tillverka en sådan da ?

höjning

har hört att dom flesta med tailraiser inte gillar köregenskaperna o oftast byter tillbaka...blir sladdrigare typ...

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back