Höja Bandit 600?

• Thread starter Thread starter Marris
  • Start date Start date

Marris

Guest
Hej!
Nu har jag sålt VFR:en o skall idag köpa mig en Bandit 600. Tycker att det verkar vara en kul hoj, men känner att den är i lägsta laget för mig. Kollade lite på bandit-tråden här på forumet o ser att många andra med mig tycker att de är lite för låga.

Har kikat på S-racing o där verkar de sälja dessa höjningssatser (dogbones, tailraiser etc, kärt barn har många namn??) :) Och själva prylarna kostar ju inte så mycket, mitt problem är snarare att byta ut de gamla. Min fråga är alltså, känner någon här någon som gör sånt här? Och vad skulle det kunna kosta? Någon bra verkstad etc? Lelles är väl ett alternativ, men det känns som pengarna kommer att flöda då.
Det står även på S-racings sida att det bör utföras av en erfaren mekaniker på en verkstad. Överdrivet eller sant?

Många frågor, tacksam för hjälp! :)

Hej!
Nu har jag sålt VFR:en o skall idag köpa mig en Bandit 600. Tycker att det verkar vara en kul hoj, men känner att den är i lägsta laget för mig. Kollade lite på bandit-tråden här på forumet o ser att många andra med mig tycker att de är lite för låga.

Har kikat på S-racing o där verkar de sälja dessa höjningssatser (dogbones, tailraiser etc, kärt barn har många namn??) :) Och själva prylarna kostar ju inte så mycket, mitt problem är snarare att byta ut de gamla. Min fråga är alltså, känner någon här någon som gör sånt här? Och vad skulle det kunna kosta? Någon bra verkstad etc? Lelles är väl ett alternativ, men det känns som pengarna kommer att flöda då.
Det står även på S-racings sida att det bör utföras av en erfaren mekaniker på en verkstad. Överdrivet eller sant?

Många frågor, tacksam för hjälp! :)

ähh de där gör du på en timma med tummen mitt i hand.
ta den lilla hemmamekaniker satsen o sen ett spännband el likn.
hissa upp under närmsta fasta anordning.. tom ett träd skulle funka,,, alltså bakändan då..
skruva bort den gammla som säkert sitter med 2 skruvar o sätt sen dit den nya.. simsalabim :tummenupp

Jag håller med ozeo. Det kan inte vara värt att lämna in hojen på verkstad för en så pass "enkel" operation.

Svar har du ju redan fått, så jag önskar dej välkommen till "naket" träsket ist :)

Tjoa till om du vill ut & köra lite. Eller om du bara vill haka med på annat skoj med hoj.

// Ullis

Svar har du ju redan fått, så jag önskar dej välkommen till "naket" träsket ist :)

Tjoa till om du vill ut & köra lite. Eller om du bara vill haka med på annat skoj med hoj.

// Ullis

Tack för råden och välkomnandet, då skall jag testa! Pratade med en kollega o han sa oxå att det inte skulle vara några problem :) Bara att fixa prylarna då o köra!

Var ute ikväll o åkte premiärturen, gött!

Hänger gärna med på turer! Bara att höra av sig om inte jag gör det! :tummenupp

Enkelt att fixa!
Men är du fortfarande osäker så hjälper jag dig med bytet.
Har en liten Mc verkstad ute på Danmarks gärde för olika reparationer.

Kika på länken nedan!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...