Höja bakramen på min gixxer 98

Krissmatic

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
Kawasaki Zx750 -97 Turbo SF
Vad behöver jag för verktyg för att höja bakramen på min gixxer 750?
är en superamatör har aldrig pillat på hoj innan men nu har ja iaf plockat av hela bakramen för att troligtvis köpa nyare variant och även lacka kåpor mm.

Men det allra första jag vill göra är att höja bakramen och om ja förstått rätt då så måste ja dra åt fjädern. vad ska ja ha för verktyg till det?

:fyllisar

Du har aldrig skruvat speciellt mycket hoj va? :rolleyes:

Ska du höja bakramen som i att få ett annat statiskt häng på den, eller vill du få tyskröv på hojstackarn?

Ska du ändra hänget så behöver du en haknyckel, ska du ändra vinkeln på själva bakramen behöver du 12mm hylsa, en vinkelslip, lite alurör och en svets.

Vill du ha tyskröv och behöver hjälp av hobbymek så har jag alusvets mm.

Du har aldrig skruvat speciellt mycket hoj va? :rolleyes:

Ska du höja bakramen som i att få ett annat statiskt häng på den, eller vill du få tyskröv på hojstackarn?

Ska du ändra hänget så behöver du en haknyckel, ska du ändra vinkeln på själva bakramen behöver du 12mm hylsa, en vinkelslip, lite alurör och en svets.

Haha...Jag har ALDRIG skruvat hoj. So its a first.=).... Men jag vill höja bakramen för att den e väldigt låg sen vill jag ändra vinkel på den åxo...Tyskröv vill jag nog inte ha....Kollade upp det inte snyggt iaf....

Grejen e d att bakramen som sitter på nu e från en R6 00a skulle kanske vilja ha nått nyare på...Men en sak i sänder....

Haha...Jag har ALDRIG skruvat hoj. So its a first.=).... Men jag vill höja bakramen för att den e väldigt låg sen vill jag ändra vinkel på den åxo...Tyskröv vill jag nog inte ha....Kollade upp det inte snyggt iaf....

Grejen e d att bakramen som sitter på nu e från en R6 00a skulle kanske vilja ha nått nyare på...Men en sak i sänder....
Du kommer nog ganska långt med en orginalbakram, nu står iofs min R6'a bredvid min Gixxer i garaget, men jag har inte jämfört fästena för bakramen, men en vild gissning är iaf att en orginalbakram är något högre.

Vill du ha tyskröv och behöver hjälp av hobbymek så har jag alusvets mm.

Om ja skulle köpa ny bakram och behöver svetsa fast fästen så kanske man skulle kunna få lite hjälp även på den bakramen ja har nu....:)

Du kommer nog ganska långt med en orginalbakram, nu står iofs min R6'a bredvid min Gixxer i garaget, men jag har inte jämfört fästena för bakramen, men en vild gissning är iaf att en orginalbakram är något högre.

R6 bakramen är kapad och så är det fastskruvade fästen som dessvärre muttrarna hade börjat släppa på men om ja hade fått tag i en originalbakram t min gixxer så hade d varit ganska najs det med..=)

Last edited:
Tänkte precis det också ;) Han har garanterat delar till srad.

Och ja. Jag kan svetsa/fixa/ändra fixa det du vill för en billigare peng.

Men om ja skulle köpa en annan bakram kan du kanske svetsa fast dem gamla fästena, om det går såklart, på den ny bakramen? Eller kanske göra nya som e anpassade till hojjen då? Ja kan höra av mig när d väl gäller...;)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard