Höja bakdelen på min gsxr -98 ?

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
nån som kan ge mig typ ett tips på hur jag kan höja min min gixxer något?

kan jag justera dämparen bak något eller ska jag köpa/göra nya hundben?

vid hundbensbyte ska dom vara något längre eller kortare för att hojen ska höjas?

satte dit hundben från en gsxr 750 -00 en gång men det var sådan lutning på hojen så den nästan trilla omkull, det var för mycket höjt, men kommer inte ihåg om dom va längre eller kortare då jag satte dit de gamla igen och sålde de från 750:n.

ingen som har ett råd så jag slipper göra 2 uppsättningar med 1 kortare och 1 längre par hundben?

Sökte på google efter
will shorter dog boones raise a GSXR
och hittade det här
The shorter the dog bone is the higher your tail section will be.
Så börja med kortare.
Hur mycket bakdelen höjs för varje mm kortare hundben får vi vänta på tills snillena är inne på SH igen.
Eller kanske du kan kanske googla fram det?

Varför skall alla jäklar höja sina cyklar bak för att få mer modern look? I 99 fall av 100 försämrar det vägegenskaperna att fippla med hundbenen, man ändrar en uppsjö av chassieparametrar fabriken lagt ner miljoner på att optimera. Det kan fungera med en höjning men det kan lika gärna bli pankaka.

Vill du få en högre bak ta fram svetsen och ändra vinkeln på bakramen.

har tyvärr ingen alu svets, och lättare att göra nya hundben än att kapa bakramen igen osv.
vill höja för att den blev något låg efter ombygget, därav vill jag höja den lite, inte mycket för det blir inte snyggt.

har tyvärr ingen alu svets, och lättare att göra nya hundben än att kapa bakramen igen osv.
vill höja för att den blev något låg efter ombygget, därav vill jag höja den lite, inte mycket för det blir inte snyggt.

Då är det bara att åka till biltema och handla 2 vantskruvar. Montera istället för hundben och justera dem till den längd du finner ger lämpligt stuk. Sen kan du producera hundben i rätt längd....

Att jag är negativ till att förändra chassiets egenskaper bara för att man vill ha modernare stuk beror väl på att jag är en gammal stofil som huvudsakligen kör motorcykel...

k, men för min del e det lättare att kapa till lite stålbitar på jobbet, en 5mm kortare borde räcka till å börja med, borra upp och se hur det blir. som sagt vill bara höja lite lite.
sen vet jag inte vad vantskruvar e men ska kolla upp det.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back