Högvarvsbludder

jonlun

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
1997, Honda VTR1000f
Får inte upp varet på min VTR1000 -97, den börjar bluddra och tappar all effekt vid ca 6500 rpm. Det går att få upp varvet när man står på tomgång men under belastning varvar den inte mer än 6500rpm, riktigt irriterande. Problemet är att jag köpte hojen i vintras så jag har aldrig kört den innan i vår så jag vet inte om problemet fanns eller om det uppkommit i samband med vinterns ombyggnad till streetfighter. Har slipon, kn-filter, dynojetkit och moddad luftburk. På stiften ser det ut som om den går fett. Jag hittar inga fel i förgasarna, har haft upp och kollat så att inte munstycken vart igensatta eller likannde. Har även kollat bensinkranen som verkar vara ok. Någon som har några tips?

Kontrollera dragningen av bränsleslangarna samt kolla att vacuumslangen sitter rätt på bränslekranen. Lyckades själv placera den fel en gång och hade liknande symptom.

Länken nedan har en bild med rätt dragning av slangar.

http://vtr.nu/viewtopic.php?f=6&t=38

Japp, har gått i den fällan själv. Finns två nipplar att sätta vacumslangen på, bara den ena ger soppa. Skall dubbelkolla när jag sätter ihop den. Hämtar mina beställda munstycken idag så förhoppningsvis så går den som en dröm imorgon.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda