Högupplösta vikingar.

tobbeviking skrev:
Jag skulle egentligen inte vilja ha en bild av en annan bild som är en bild på en viking som egentligen är en gud som egentligen är en Van.
//Tobbe

Så då vill du inte ha den här bilden på Tor?

Bifogat

• Tor.JPG
    Tor.JPG
    17.6 KB · Visningar: 171
Här har du en bra bild förresten. Spring iväg till tattuerrarrenn nu.

thor.jpg

McB skrev:
Men om du nu ska använda bilden till något som har med ditt nickname att göra, borde inte bilden ha någon anknytning till vikingar då?

Förresten så tillhör Tor asarna. Vanerna är en annan grupp av gudar som också är en del av fornnordisk mytologi.
Givetvis, det var ju asarna och vanerna som krigade.
Nej jag heter ngt så exklusivt som TORbjörn, så det fanns flera tankar bakom användadet av guden Tor.
//Tobbe

McB skrev:
Här har du en bra bild förresten. Spring iväg till tattuerrarrenn nu.

thor.jpg
Snälla, säg att du har actionman i arkivet med :hihi
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Givetvis, det var ju asarna och vanerna som krigade.
Nej jag heter ngt så exklusivt som TORbjörn, så det fanns flera tankar bakom användadet av guden Tor.

TorBJÖRN?

Ah, vilken tur du har! Då är ju inte hoppet ute, även om bra bilder på Tor saknas!

prod_teddy.jpg

:yoparty

Krigade om vad? Kollade om jag hade rätt i mitt påstående nu.
Men det enda jag kunde hitta om detta var att vanerna är ( kortfattat) fruktbarhetens gudar mm.
Medans asarna står för krigsgudar mm.
Men var det inte ngt "slag" som utkämpades mellan vaner och asar.
Vill minnas att man stred om ngt....förmodligen har jag helt fel för mig. :va
//Tobbe

ft skrev:
TorBJÖRN?

Ah, vilken tur du har! Då är ju inte hoppet ute, även om bra bilder på Tor saknas!

prod_teddy.jpg

:yoparty
METAL!!!! :rock
//Tobbe

McB skrev:
Är det han som även kallas Torbjørn?
Vart hittade du det! Det är ju från 9:an, fan vad man hade ful frilla. :rofl

Kriget jag syftar på är Vankriget som delade upp asar och vaner i tidernas begynnelse skulle man kunna lita halvt felaktigt säga :tungan
//Tobbe

McB skrev:

När Oden kastade sitt spjut över vanahären bröt kriget ut. Gudasläktena försonades dock efter en tid och, som ett tecken på förbrödringen, blandade man sitt saliv i ett kärl. Ur kärlet uppstod mjödets gud Kvaser.

Men hur såg Kvaser ut? Honom har jag aldrig hört talas om. Han måste ju vara coolast av dem alla!
:öl

Pyton skrev:
När Oden kastade sitt spjut över vanahären bröt kriget ut. Gudasläktena försonades dock efter en tid och, som ett tecken på förbrödringen, blandade man sitt saliv i ett kärl. Ur kärlet uppstod mjödets gud Kvaser.

Men hur såg Kvaser ut? Honom har jag aldrig hört talas om. Han måste ju vara coolast av dem alla!
:öl

Det måste väl vara han som bankar plåt inne i skallen varje söndagmorgon?

Apropå asagudar, när kommer det en riktigt bra film baserad på den nordiska mytologin? Och nej, "Erik The Viking" är inte värdig. :4skrika (lite rolig är den dock)

lilltryne skrev:
Så mjödets gud har en firma som tillverkar produkter som kan användas för att komma åt datorsystemen i en stor tung lastbil (eller bil, eller mc, ellerellereller) med hjälp av en vanlig pc?

Låter ju väldigt betryggande...

Esquire skrev:
Så mjödets gud har en firma som tillverkar produkter som kan användas för att komma åt datorsystemen i en stor tung lastbil (eller bil, eller mc, ellerellereller) med hjälp av en vanlig pc?

Låter ju väldigt betryggande...
Inte bara för o komma åt systemen, de används även i själva utvecklingen av systemen... :fyllisar Skål!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back