Högupplösta vikingar.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag undrar om ngn sitter inne med en bra länk till snygga bilder på vikingar.
Främst Tor egentligen, stora fina bilder är ett plus.
Men Marvel-liknande bilder och foton på retards som är påväg till maskerad är inte så intressant.
Även sidor med vikingasymboler är intressanta.
Jo jag har använt google ett par timmar nu men inte riktigt hittat vad jag söker.
//Tobbe

HanneZ skrev:
Han undrar väl om du vill ha bilder på vikingar eller asagudarna?
Haha vad är problemet?
"Jag undrar om ngn sitter inne med en bra länk till snygga bilder på vikingar.
Främst Tor egentligen, stora fina bilder är ett plus."
Läser man den raden innantill så ser man att jag är intresserad av sidor rörande vikingar och söker bilder på Tor.
Men eftersom jag själv sökt rätt mkt i ämnet så är jag även intresserad av sidor som rör vikingar i allmänhet.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Haha vad är problemet?
"Jag undrar om ngn sitter inne med en bra länk till snygga bilder på vikingar.
Främst Tor egentligen, stora fina bilder är ett plus."
Läser man den raden innantill så ser man att jag är intresserad av sidor rörande vikingar och söker bilder på Tor.
Men eftersom jag själv sökt rätt mkt i ämnet så är jag även intresserad av sidor som rör vikingar i allmänhet.
//Tobbe

Det är alltid problem på detta forum, alla är inläggspoliser. :3freak
Vilken typ av bild är du ute efter? Bilder som du ska rita av själv eller bilder som du kan skriva ut direkt? Du kan söka på "viking tattoos" så får du ganska många bilder som kan användas som grund för att ritas av eller ge idéer till hur dom kan se ut.

BTW, nice hoj du har, har en likadan själv :tummenupp

Bandido skrev:
Vilken typ av bild är du ute efter? Bilder som du ska rita av själv eller bilder som du kan skriva ut direkt? Du kan söka på "viking tattoos" så får du ganska många bilder som kan användas som grund för att ritas av eller ge idéer till hur dom kan se ut.

Jag kunde inte sagt det bättre själv!

TACK!!!!
Kvaliten som krävs på bilden är jag inte helt hundra på då jag inte ska behandla den själv, men ju sämre bild desto mer jobb för min polare som ska redigera den åt mig.
Attitydsnack sköts bäst i en annan tråd tack.
//Tobbe

Vikingarna själva målade inte "högupplösta" tavlor, deras bildkonst finns bevarad främst som ristningar och i träsnideri samt i några fall som broderi på vävtapeter (främst Överhogdalstapeten).

Letar du "balla" färgbilder så kommer du antingen att hitta romantiserade oljemålningar från 1800-talet eller nutida blaj-bilder som oftast är målade av samma snubbar som målar drakar- och demoner-omslag och annat fantasyskit som oftast är ej överensstämmande med historiska fakta.

För äkta vikingatida bildkonst, kolla in t.ex Runstenar (Riksantikvarieämbetet, Sigurdsristningen, Överhogdalstapeten,
Rökstenen eller Gotländska bildstenar

Bandido skrev:

Ja, förlåt. :brinnerup

Själv vill jag ha lite snygga bilder på sporthojar. Främst choppers egentligen, stora fina bilder är ett plus.

Alla som påpekar att jag inte tycks veta riktigt vad jag frågar efter utan att bifoga länkar är inläggspoliser. ;)

:corn

Mvh,
/Fredrik

Edit:

Ett par länkar också, för att ytterligare gottgöra min osanktionerade insatspolisaktion.

Vik024.jpg

B000051TF8.01.MZZZZZZZ.jpg

Last edited:
Bandido skrev:

Absolut, jag är ute efter motorcyklar av märket honda. Främst är jag ute efter modellen R1. Kan du fixa nån bild på en sån?

ft skrev:
Ja, förlåt. :brinnerup

Själv vill jag ha lite snygga bilder på sporthojar. Främst choppers egentligen, stora fina bilder är ett plus.

Alla som påpekar att jag inte tycks veta riktigt vad jag frågar efter utan att bifoga länkar är inläggspoliser. ;)

:corn

Mvh,
/Fredrik

Edit:

Ett par länkar också, för att ytterligare gottgöra min osanktionerade insatspolisaktion.

Vik024.jpg

B000051TF8.01.MZZZZZZZ.jpg

Trevligt att en herre med sådan insikt i nordisk mytologi lägger in så relevanta bilder :rofl
LÄGG ÄGG :4skrika :hihi
Jag är ingen bitter och tvär man, men ditt inlägg som jag kommenterade med avsaknad av länk var inte på den trevliga frågande sidan.
Vi lägger ner den delen av saken tycker jag :tummenupp
//Tobbe

HanneZ skrev:
Absolut, jag är ute efter motorcyklar av märket honda. Främst är jag ute efter modellen R1. Kan du fixa nån bild på en sån?
HanneZ, var snäll och spama ngn annan tråd.
Du har inte tillfört denna tråden ett jävla dugg....tack
//Tobbe

tobbeviking skrev:
HanneZ, var snäll och spama ngn annan tråd.
Du har inte tillfört denna tråden ett jävla dugg....tack
//Tobbe

Javisst, bara du slutar starta trådar som inte tillför någonting.

HanneZ skrev:
Ge dig själv.. nananana... du kan inte ta mig... :rofl :hihi
:rofl Du är fan ta mig otrolig ditt kränge :rofl
Du vet att jag inte har ngt otalt med dig och titta bara vad som hänt nu.
Jag blir tvungen att tattuera in Christer Sjögren på röven! :4skrika
Nu tar vi i hand och så sluter vi fred precis som man gjorde när fröken sa till en att göra om man hade gett ngn en trynsmäll.
Jag lovar att ge mig om du gör det först (min pappa har jättestora muskler, bara så du vet! och passa dig för käppen) :D
//Tobbe

Verkar var astört omöjligt att hitta några bra bilder.
Hur mycket jag än googler får jag bara fram bilder på fylltrattar och och båtar :va

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back