Högtryckstvätta MC???

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Har precis köpt en mycket kraftfull Kärcher tvätt. Törs man blåsa på hojen eller ska man stå där med svampen som vanligt. Den bör ju tåla lite vatten, men högtryck???

Visst KAN man tvätta en hoj med högtryckstvätt. Men jag gör det aldrig.

Man får vara försiktig överallt där vatten kan tänkas tränga in och ställa till med skada eller där tvättens kraft kan få plast att gå sönder.

Har en före detta kollega som blåste omkull sin Fireblade med högtrycken :hihi

Fast med tanke på ditt nick :mad: så tycker jag att du ska gå loss på riktigt nära håll :D

Last edited:
vissa packningar/packboxar och eldelar gillar inte högtryck

jag skulle inte misshandla hojjen med högtrycken.. häller avfettning svamp hink med varmvatten å trädgårdslangen.

Nej, nej, nej och åter nej!

Du får in vatten där du inte vill ha det, i lager, tändbrunnar osv.

Tror jag fattar

Lovar att inte misshandla S3 med högtrycken. :tummenupp Mistänkte nästan det. Tar och tvättar grannens hund istället.:D :D :D

Lovar att inte misshandla S3 med högtrycken. :tummenupp Mistänkte nästan det. Tar och tvättar grannens hund istället.:D :D :D

Har du dessutom en Speed Triple så ska du verkligen låta bli :)
Just vatten i tändbrunnarna är ett enormt problem på de motererna (2002 och nyare) :huvet

Du kan använda högtrycken. Med lite känsla så blåser du inte 1 cm ifrån packboxar och lager. Det mesta annat även elen tar inte skada. (Förutsatt att du inte har hål i cdi-boxen förstås....

Du kan använda högtrycken. Med lite känsla så blåser du inte 1 cm ifrån packboxar och lager. Det mesta annat även elen tar inte skada. (Förutsatt att du inte har hål i cdi-boxen förstås....

Helt rätt. Har man inte hål i huvet så går det hur bra som helst att skölja av hojen med högtryck. Håll dig en bit ifrån så blire bra.

Varför är alla så rädda för att använda högtryckstvätten. :confused:

:7peta Det är ju bara att hålla den en bit ifrån när man blåser på lite känsligare delar..
Vilka delar det är tror jag de flesta kan lita ut själv.:pangihuve

Tändhattarna på speed 3 klarar knappt regn! Går iof att fixa men h-tryck är väl drastiskt på en vanlig hoj. Skogs busare möjligen.

Jag tvättar alltid min hoj med motorn varm, jag får alltid vatten runt tändstiften, den startar aldrig direkt efter en tvätt, men får den stå en stund och torka så funkar det bra.

Jag tvättar alltid med högtryck, akta bara skraplotten där bak, den tål fan ingenting...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt