Högtalare - vilka ger mest bang for the buck?

Logitech Z-5500.

Ställde dem i fönstret en gång för att lyssna på gården, det gick inte höra vad folk sade därute och till slut kom fastighetsvärden på moppe och bad mig ta en time-out. Ljudet är briljant och basen flyttar möbler. Folk har efter provlyssning bokstavligen beställt så fort de kommit hem. För 3 loppor kan du inte få bättre... TJÖP!

Bor i korridor med, har lyckats förvandla köket till nattklubb tack vare detta system... jävlar vad det dunkar!!

Logitech Z-5500.

Ställde dem i fönstret en gång för att lyssna på gården, det gick inte höra vad folk sade därute och till slut kom fastighetsvärden på moppe och bad mig ta en time-out. Ljudet är briljant och basen flyttar möbler. Folk har efter provlyssning bokstavligen beställt så fort de kommit hem. För 3 loppor kan du inte få bättre... TJÖP!

Bor i korridor med, har lyckats förvandla köket till nattklubb tack vare detta system... jävlar vad det dunkar!!

Underbart system. Verkligen riktigt bra tryck!

Logitech Z-5500.

Låter fränt. Men 3000 kr är ungefär 2500 mer än jag hade tänkt spendera.

Har inte Mac bäst högtalare? Låter konstigt att de inte har snyggast och bäst grejs där också. ;)

Jag vet vad du ska köpa. Precis dom högtalarna som jag köpte. Pilot Fire 1001. Fyndbörsen säljer dom. Direktimporterade från Kina så priset är fantastiska 595:-, men jag gissar på att dom slår det mesta du kan köpa på Siba eller Elgiganten. :D

Dom är utan tvekan mest bang for the buck, jag är kanonnöjd. Det är gryyymt med ljud för 600 kronor.

Jag tror förresten att fyndbörsen kör någon drive nu, så att du kan köpa ett helt 5.1 sourroundsystem, med Pilot Fire-högtalare (två golv och tre satelliter) plus en XTZ-sub, bara suben kostar egentligen runt 1500 men hela paketet kostar 1500(!). Vet dock ej om dom har det fortfarande, men det är ännu mer bang for the buck. :D

Här är en länk. http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=4020

Jag vet vad du ska köpa. Precis dom högtalarna som jag köpte. Pilot Fire 1001. Fyndbörsen säljer dom. Direktimporterade från Kina så priset är fantastiska 595:-, men jag gissar på att dom slår det mesta du kan köpa på Siba eller Elgiganten. :D

Dom är utan tvekan mest bang for the buck, jag är kanonnöjd. Det är gryyymt med ljud för 600 kronor.

Jag tror förresten att fyndbörsen kör någon drive nu, så att du kan köpa ett helt 5.1 sourroundsystem, med Pilot Fire-högtalare (två golv och tre satelliter) plus en XTZ-sub, bara suben kostar egentligen runt 1500 men hela paketet kostar 1500(!). Vet dock ej om dom har det fortfarande, men det är ännu mer bang for the buck. :D

Här är en länk. http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=4020
Mycket för pengarna. Men knappast något att koppla till datorn och ha på skrivbordet.

Logitech Z-5500.
Äldste grabben här hemma har det systemet, helt ok tycker till och med en gravt yrkesskadad 69:a.:tungan Förhållandevis neutral karaktär (förhållandevis alltså...) som funkar ok för musiklyssning och inte bara Doom.:rolleyes: Mängden ljud räcker för ett normalstort vardagsrum, systemet är egentligen ett mellanting mellan datorhögtalare på steroider och lågbudget hemmabiosystem.

För 500 kr nypris tror jag inte det är möjligt att hitta något jag skulle tycka är acceptabelt, men för en femhundring på Blocket kan man hitta kostnadseffektiva grejor. Hellre ett ok 2.1 system (t.ex. Logitech Z-2300) än ett halvtaskigt 5.1 för samma pengar.

Finns massor av alternativ för under en femhundring.

Logitechs högtalare verkar vara populärast.

Jag brukar handla dattapryttlar av webhallen.com eller inwarehouse.se

Du hittar omdömen och recensioner mm på prisjakt.se

Länken till blocket överst är inte ett dumt val. Päronen har sådanna och de ljuder gott.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti