Högtalare max 2000kr, audiofiler se hit!

• Thread starter Thread starter -Freddy-
  • Start date Start date

-Freddy-

Guest
Är och kollar runt på ett par vettiga Hifi-högtalare till mitt lilla vardagsrum. Lyssnar bara musik via datorn med externt ljudkort och en äldre hyffsad Sony-stärkare. Film och sånt är oviktigt. Musiken är mest dåligt producerad hiphop men nu kanske det slinker igenom lite mer vettig musik om man får till ett hyffsat ljud!

Läste i senaste Hifi-tidningen att i testet med småhögtalare 2000kr klassen så fick Dynavoice Definition DM-5 toppbetyg.

Små högtalare med bra ljud är coolt, fast jag kan lika gärna ha ett par golvare ex: Dynavoice Magic F-6 EX Dom är billigare och har lite större bestyckning, gissar att det är lite mer bas men är ljudet i övrigt bättre än i dom små?

Grannarna gillar inte höga volymer, men jag gillar bra ljud. Så vad rekomenderar ni? Förslag på andra märken och modeller är såklart välkommet.

Jag vill köpa ljud nuuuuuuuu!!

Last edited:
Frågan är om du inte ska gå på begagnat. Tror du får mer för pengarna då. Högtalare brukar dessutom inte "slitas" samt de har dåligt andrahandsvärde vilket bådar för högt bang-for-a-buck-värde.

Kolla blocket och hififorum.nu.

... Högtalare brukar dessutom inte "slitas" samt de har dåligt andrahandsvärde vilket bådar för högt bang-for-a-buck-värde.

Kolla blocket och hififorum.nu.

Slits gör du ju inte, men däreomt så torkar dom.
Har haft 2 uppsättningar som jag vart tvungen att slänga/reparera pga ålderdom.
Skall du köpa beg.. se till att dom inte är för gamla och torra.
Alltså gummit ( or whatever för material ) som baffeln är upphängd i.

Något som inte stämmer topicen? max 2000kr + audiofil? :va

Men för de pengarna, leta beg. helt klart. kolla även hifimagasinet.com .

Jag har dynavoice challenger M-65 och dom är väldigt prisvärda(kostar 2000 pix).Givetvis finns det bättre högtalare men dom är helt ok för det priset.

Leta begagnat!
Dynavoice F6 fick jag ett par med på köpet när jag handlade stärkare, det är det absolut sämsta skit jag lyssnat på, hade du bott närmare så hade du kunnat avhämta mina för en symbolisk peng.

http://www.blocket.se/vi/19847754.htm?ca=12_s

http://www.blocket.se/vi/19847754.htm?ca=12_s

http://www.blocket.se/vi/19839104.htm?ca=12_s

Här är några exempel på välljudande högtalare till betydligt mindre peng än vad de kostade nya.

De två första högtalarna var lite dyra va? :va Plus att man fick liiiite mycket lullul med dom? :hihi

Något som inte stämmer topicen? max 2000kr + audiofil? :va
Precis. Är man audiofil så måste man MINST lägga 200000kr på högtalarna. Och lika mycket på kablarna. :tungan

Precis. Är man audiofil så måste man MINST lägga 200000kr på högtalarna. Och lika mycket på kablarna. :tungan

Jag förstår din poäng, men tumreglen vid kablar är att ungefär 10% av hela anläggningens pris ska vara lagt på kablar.

För övrigt, Westfields tips verkar bra! :tummenupp

Jag har dynavoice challenger M-65 och dom är väldigt prisvärda(kostar 2000 pix).Givetvis finns det bättre högtalare men dom är helt ok för det priset.

Kan bara hålla med:tummenupp
Låter riktigt bra och har fått riktigt bra betyg i hifitidningstester!

Och dom är NYA för det priset:D

Nu har jag kollat igenom blocket annonser nära mig, annonser i hififorum och hifimagasinet. Hittar mest surroundskit och gamla 15"are.

Beggade B&W 601 verkar vara mycket bang for the buck :tummenupp

Dynavoice Challenger M-65 kostade 2000:- nya, men har gått upp till 2495:- nu enligt prisjakt.se

MangeH känner en kille som säkert kan visa sin "utrustning" för er.

Vaddå nya grejor, då måste man ju spela in grejorna själv, det är bättre med beganat som är inkört ordentligt så man kan ge gärnet direckt

Har själv Dynavoice F6EX.

Är snuskigt nöjd med mina, särskilt nu när de är inspelade!

Använder lite mycket till film som för musik. Men jag är som nöjdast när jag spelar musik!

Använder själv också Dynavoice S-5 till datorn (då drivna av en T-AMP Gen2). Har även provat dessa på den riktiga förstärkaren (Yamaha RX-V363). Låter bra bättre på den.

Det jag vill komma till är de två du funderade över. DM5 spelar nog skitfint, men det jag anar är att de spelar "för lite", då de till stor del är anpassade som satteliter.

Satsa på F6-EX. Är snuskigt nöjd med mina. Kom bara ihåg att du måste kunna driva med en sjysst receiver för att ta del av ett trevligt ljud.

Kolla även in www.fynda.se. Skitbra priser, snabba leveranser.

Har dock inte hört så mycket av deras andra märken, men Dynavoice är utan tvekan magiska för det priset! :)

hade ett par dynavoice m85or (kostaDE 3000) Såldes på fyllan för 500 spänn... med klasulen att jag fick låna dom när jag hadefest :huvet

Det vart ett par beggade JBL för 1500:- en enkel 8" per högtalare som låter för mycket för det lilla rummet dom är i, ska prova ställa upp dom på spikes och se om det blir nån skillnad. :va

Det vart ett par beggade JBL för 1500:- en enkel 8" per högtalare som låter för mycket för det lilla rummet dom är i, ska prova ställa upp dom på spikes och se om det blir nån skillnad. :va

Jag tror du kommer märka stor skillnad med spikes. Iaf gjorde jag det på mina golvare.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla