Högt straffvärde

Det borde väl vara en frihet för dom som var i lägret att skylten "Arbete ger frihet" blir stulen.

Hur tänkte nu?!

Det har väl varit den enklaste saken att jämna varenda koncentrationsläger med marken om man nu enbart skulle se det till de "hemska minnen" som de ger...

Däremot är hemska minnen vid lägrets blotta åsyn just vad man vill uppnå. För de överlevande lever hellre vid obehag av att se skylten än tar risken att det hela faller i glömska eller att minnet tillåts blekna såpass att revisionister och hela foliehattsmaffian i bloggvärlden plötsligt får ett grepp.

ja varför skulle den ha ett högre värde än ex. ett konstverk då den är så lätt att ersätta, utan att någon skulle se skillnaden.
Att något är lätt att ersätta äv väl ett konstigt försvar för hur man ser på brottet. Det skulle alltså vara ett hårdare straff på att stjäla ett fotoalbum än en tv, bil eller annan kapitalvara??

Jag vet att det är en korkat dum tolkning på vad du skrev men att något kan ersättas kan väl inte vara relevant för att avgöra allvarlighetsgraden??

Det borde väl vara en frihet för dom som var i lägret att skylten "Arbete ger frihet" blir stulen.
Jag tror knappast dom är stolta över meningen eller vad dom gjorde i lägret. Och jag tror knappast det var fångarna som fick bestämma slogan på skylten :tummenupp

Ursäkta, men är du på riKKtiGt!?

Jag tror knappast dom är stolta över meningen eller vad dom gjorde i lägret. Och jag tror knappast det var fångarna som fick bestämma slogan på skylten :tummenupp

Nej för det är ju bättre att nassarna har skylten eller?
Om jag suttit i koncentrationsläger så hade jag velat att hela världen känner till all skit som pågick i lägren så att historien inte upprepar sig.

Det sista jag skulle vilja är att nassarna har skylten eftersom de fortsätter att hylla Hitler och tycker att det som hände i lägren var rätt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg