Högsommar - Underställ eller inte?

Det är visst viktigt som fan med tvätt av ett underställ har jag fått förklarat för mig sedan knattehockey tiden... Man ska absolut INTE använda sköljmedel för då mular man underställets "andnings" förmåga :)

Kör utan underställ, har t-shirt och kalsonger, funkar kalas att få av stället... men så är det helställ med massa stretchmaterial också.
Provade underställ en varm dag men det blev för varmt.

Problemet med underställ av syntet är att det kan smälta fast i huden vid en vurpa. Kolla materialet!

http://www.sidenselma.se/p-25-herrlngkalsong.aspx

homoeroti... sidenkallingar ftw!
31.jpg

Last edited:
Jag kör alltid med t-shirt och vanliga kalsonger under skinnet. Kör utan skinnställ om det är riktigt varmt, eventuellt så låter jag hojen stå i garaget.

Öhh, det är förhoppningsvis inget problem för dom 99% manliga besökarna på SH, men kan du ändå förklara vad du menar :va

Skinnet klibbar fast på skinkorna som vid användande av "heltäckande" trosor/kalsonger är täckta med tyg. Eller:va:)

Last edited:
jag kör med tischa och boxers sen jag hörde någon säga att det blir varm om man vurpar och syntet smälter på kroppen. Sen dess har jag lagt mina syntet underställ på hyllan.

Utan, Linne och långa strumpor som går över knäna för att inte stället ska klibba fast.
Någon som testat brynja? :)

Ja men va fan är det som gäller nu då? Jag vill ha underställ för att inte svetta ner stället och för att jag ska kunna få av mig det. Mitt craft thermoställ e liiite varmt :rodnar

Tips på vart man köper också?

Ja men va fan är det som gäller nu då? Jag vill ha underställ för att inte svetta ner stället och för att jag ska kunna få av mig det. Mitt craft thermoställ e liiite varmt :rodnar

Tips på vart man köper också?

Kolla på rev'its underställ.
Jag köpte från England.

Kör idag med vanliga kallingar och mycket tajt lång- eller kortärmad tröja i fukttransporterande tyg. Märke 5.11, Under Armour eller NIKE. Min favorit är helt klart 5.11an, finns bland annat på www.terrang.se
http://www.terrang.se/ProductInfo?i...p=KLÄDER&itemcategory=NÄRM+KROPP&program=´511

Har klotat i drygt 70Km/h med syntetunderställ samt kalsonger i samma material. Gled en bra bit på asfalten och reste mig därefter utan fastsmält underställ/kalsong. Kanske klarade mig tack vare den rimliga hastigheten?

Inget slår siden svalt på sommaren värmer på vintern.
Stället glider av och på hur lätt som helst.
http://www.sidenselma.se/underwear/sidenl%C3%A5ngkalsong-herr

Bästa jag gjort hittills vad gäller motorcykelklädsel var att skaffa sidenunderställ att ha under skinnstället!
Som i citatet ovan, lätt av och på och märkligt varmt eller svalt allteftersom man behöver!
Och...till skillnad från syntetkläder så kan det inte "smälta fast" på kroppen...
Rekommenderas!

Bästa jag gjort hittills vad gäller motorcykelklädsel var att skaffa sidenunderställ att ha under skinnstället!
Som i citatet ovan, lätt av och på och märkligt varmt eller svalt allteftersom man behöver!
Och...till skillnad från syntetkläder så kan det inte "smälta fast" på kroppen...
Rekommenderas!

Är det du länkade till tvådelat? Man vill ju snabbt kunna dra av sig bara överdelen mellan passen itan att strippa alltför mycket.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra