Högriskarbeten

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Skulle vilja veta lite om det finns nån som har erfarenheter av högriskarbeten och motsvarande och lite vilka krav som ställs, var man söker och så vidare. Helst jobb som inte kräver nån utbildning eller som innehar utbildning. Gärna typ sexmånadersjobb/säsongsarbeten, i Sverige eller utomlands spelar ingen roll. Har funderat på militär utlandstjänst också, lär väl komma sånt nästa år igen.
Ös på, berätta gärna historier också... :)

Jag hade ett hyfsat farligt jobb tidigare . höga höjde hög brand risk och explotioner titt som tätt..Var inne i ett litet manöverbords rum en gång när det börja tok brinna överallt där inne..jag vart rätt så röd om öronen

Plast skrev:
2261423 Jag hade ett hyfsat farligt jobb tidigare . höga höjde hög brand risk och explotioner titt som tätt..Var inne i ett litet manöverbords rum en gång när det börja tok brinna överallt där inne..jag vart rätt så röd om öronen

Låter ungefär som ett sånt jobb jag söker, vad och var var det? :)

imaster skrev:
2261426 Låter ungefär som ett sånt jobb jag söker, vad och var var det? :)

Som miljö sanerare på ssab i luleå..Skulle kunna sitta hela natten och rabbla upp hög risk faktorer

Plast skrev:
2261434 Som miljö sanerare på ssab i luleå..Skulle kunna sitta hela natten och rabbla upp hög risk faktorer
Sanering är bara glorifierade städjobb.

Esquire skrev:
2261452 Sanering är bara glorifierade städjobb.

Nä knappast när man suger 10ton pellets med en 8tums slang som väger 100kilo där det är 60-70grader varmt

Plast skrev:
2261456 Nä knappast när man suger 10ton pellets med en 8tums slang som väger 100kilo där det är 60-70grader varmt

Påminner mer om en svår midsommar på åland för ett antal år sedan med en skitsnygg finska i bastun kl 3 på natten.....

imaster skrev:
2261417 Skulle vilja veta lite om det finns nån som har erfarenheter av högriskarbeten och motsvarande och lite vilka krav som ställs, var man söker och så vidare. Helst jobb som inte kräver nån utbildning eller som innehar utbildning. Gärna typ sexmånadersjobb/säsongsarbeten, i Sverige eller utomlands spelar ingen roll. Har funderat på militär utlandstjänst också, lär väl komma sånt nästa år igen.
Ös på, berätta gärna historier också... :)

Du kan tvätta bassängerna i kärnkraft anläggningarna i USA brukar va bra betalt :hihi

FreddaAbborre skrev:
2262042 Har de inte mexare till det?

Nja det e "bums" som brukar göra de jobben ,,, men de tjänar en riktigt bra hacka på det lever gott ett par år sen stämplar de in .. men som sagt det är hög risk jobb

Ludde-man skrev:
2262055 Nja det e "bums" som brukar göra de jobben ,,, men de tjänar en riktigt bra hacka på det lever gott ett par år sen stämplar de in .. men som sagt det är hög risk jobb

...Råttan i Pizzan... (Urban myths, då menar jag)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT