Högljudd uppkörning...

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Hejsan!
Ev. kommer jag att köra upp som privatist med min egen hoj (Ducati Hypermotard) som har termignoni slip-on (den "dubbelpipiga" varianten).
Jag undrar om inspektören (eller vad han/hon nu kallas) kan ha synpunkter på ljudnivån,och därmed säga att uppkörningen är slut för min del innan den ens har börjat... :va
Någon som vet?

Mvh,
Hh

byt till orginal så slipper du bekymmer

Det hade jag gjort...Dvs om jag hade haft delarna. Hojen var redan "kitad" när jag köpte den (i butik). Visserligen påstods det att hojen skulle klara av besiktning i detta utförande, men jag undrar ändå.

Det bör gå så länge som den inte låter rent överjävligt mycket jämfört med de andra hojarna.

Förrättningsmannen har väl inget mandat att agera besiktningsman, är hojen godkänd vid besiktning så har han inget att tillföra.:tummenupp

Aha! db killers... Var kan man köpa dessa?

Kolla me dom som säljer dessa rör dvs mc firmor, Eller på nätet bara o googla, Eller ring till butiken märket o mod bör du ju veta,

Kolla där du köpte hojen om dom har moddat denna så kan det ju finnas kvar db killers , till vissa följer det med till vissa inte men kolla skadar inte

//Robin

När jag körde upp en gång i tiden var det iaf aldrig ett problem för de som hade detta på sina hojjar.

Du kan ju bestämma rätt mycket själv hur mycket du vill låta genom att justera gasen, Du behöver ju inte dra ur växlarna när uppkörningsförrättaren ligger precis bakom =)

Jag tycker det känns osannolikt att du ska få problem med ljudet.

Lycka till på uppkörningen!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...