Höghastighetstest kring S-holm?

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Hejsan allihop!

Vilket vägavsnitt kring Stockholm är bäst lämpat för höghastighetstest, om man bortser från flygsträckor mm?

Med bäst lämpat menar bred, rak, fin asfaltsväg och minst riskt för att stöta på andra trafikanter, djur mm.

Om det även är ett avsnitt där våra kära myndigheter ej bevakar så värst hårt skadar det inte heller :tungan

hej
 
SALA rakan e sjukt lång 3,8km o tokbred, där kan du pina din båge till det yttersta, ( inte i innerstan direkt men bästa platsen i sverige att högfartstesta en fet båge på )
 
Busablixten skrev:
2344504 SALA rakan e sjukt lång 3,8km o tokbred, där kan du pina din båge till det yttersta, ( inte i innerstan direkt men bästa platsen i sverige att högfartstesta en fet båge på )


Det var väl faktiskt ett ganska dumt förslag om du inte faktiskt VILL att han ska åka dit?
Sala rakan är ju tokhårt bevakad, finns alltid poliser i närheten. Vi åkte den vägen upp till våran stuga i dalarna hela tiden och vi har samlat på oss ett dussintal fortkörningar just på den vägen.

Izze skrev:
2343843 Hejsan allihop!

Vilket vägavsnitt kring Stockholm är bäst lämpat för höghastighetstest, om man bortser från flygsträckor mm?

Med bäst lämpat menar bred, rak, fin asfaltsväg och minst riskt för att stöta på andra trafikanter, djur mm.

Om det även är ett avsnitt där våra kära myndigheter ej bevakar så värst hårt skadar det inte heller :tungan

hej


E6 Helsingborg har ju faktiskt några goa raksträckor.
 
Last edited:
Nynäsvägen, södergående efter Lännaavfarten, den är allt annat än linjalrakt, men hinner du inte nå varvstopp på sexan så är något fel.

Dock, bör man väl kanske vänta till mitt i natten så man har vägen för sig själv.

Självklart har jag själv aldrig kört fort här, men jag har hört talas om folk som gör det... och jag tycker det är jättefel eller vad som nu är ett politiskt korrekt uttalande i sammanhanget. :D

/Fenix
 
Vägen -till- Sala har väl 20 kameror o e hårt bevakad av trafikpolisen helt rätt !
Jag åker där ibland och .... rakan e så jävla lång o bred så man måste ju bara powerwheela ...en personlig favvo.

Finns väl lämpligare helt polisfria rakor närmare stockholm, men jag kom inte på någon annan raka än SALA rakan när Izze fråga...Sorry!
 
E18 mot Enköping:

Finns partier där man åtminstone bör vara beredd på att det kan sladda till lite. Mellan Bro och Kungsängen mot stan bl.a. kan man lätta rejält vilket kan va jävligt läskigt om man inte är beredd.

E4 efter Arlanda: är bättre så sett, mer blått däremot.

Norrtäljevägen: Mkt vilt...

Värmdöleden: Fastna inte i vajern...

Nynäsvägen: Vilt...

E4 söder efter S-tälje: Fri fart!

Södertälje mot Strängnäs (E6 ?): PERFEKT!!!
 
Last edited:
Fenix skrev:
2344688 Nynäsvägen, södergående efter Lännaavfarten, den är allt annat än linjalrakt, men hinner du inte nå varvstopp på sexan så är något fel.

Dock, bör man väl kanske vänta till mitt i natten så man har vägen för sig själv.

Självklart har jag själv aldrig kört fort här, men jag har hört talas om folk som gör det... och jag tycker det är jättefel eller vad som nu är ett politiskt korrekt uttalande i sammanhanget. :D

/Fenix

Din 6:e växel eller min 6:e växel.. ?? :fakta
(R1 - 05)
 
E18 mot norrtälje från roslagsstoppet. kanske lite "kurvigt" men det ska väll inte va ngra problem.
 
Izze skrev:
2343843 Hejsan allihop!

Vilket vägavsnitt kring Stockholm är bäst lämpat för höghastighetstest, om man bortser från flygsträckor mm?

Med bäst lämpat menar bred, rak, fin asfaltsväg och minst riskt för att stöta på andra trafikanter, djur mm.

Om det även är ett avsnitt där våra kära myndigheter ej bevakar så värst hårt skadar det inte heller :tungan

hej


Vad nu?! Har du trimmat S:en?? :yoparty
 
Bäst!

E4 söder om Jönköping. Vägen är rak bred och med god sikt.
Klarar lätt 500 (om resurser finns... :yoparty )
 
E18 mot Enköping,efter Ekolssundsbron finns en fin o ganska lång raka,har dragit mätaren i botten där själv ett par gånger.Finns visserligen en kontrollplats där men jag har aldrig sett snuten stå där,man ska iofs aldrig säga aldrig:rolleyes:
 
mikkeboz skrev:
2345652 E18 mot Enköping,efter Ekolssundsbron finns en fin o ganska lång raka,har dragit mätaren i botten där själv ett par gånger.Finns visserligen en kontrollplats där men jag har aldrig sett snuten stå där,man ska iofs aldrig säga aldrig:rolleyes:

Där stod dom i torsdags (sex-sju på kvällen) kan jag säga. Precis i backkrönet efter bron (riktning Enköping) står en kille med laser och bakom honom står två mc-poliser. Han var helt omöjlig att upptäcka förens det var "för sent"
Sen vid kontrollplatsen står en bil till.
Tur att jag kom med bilen den gången... :)

Men om om man väl har kommit över krönet så är det nog bara ett fläska på.
Inte en chans att de hinner vinka in en då...
 
Tänker slå ett slag mot moraltanterna och säga såhär...

när du maxxa den där och kör förbi en snut med lasern släpp inte av förrens du är på säkert avstånd. Dvs parkerad bakom ett hus ej synlig från vägen med en glass i handen från närmaste fik. :tungan
 
bäst i länet: Nykvarn -> Mariefred...helt öppet och fint...
 
Tackar för alla bra svar! :)

Alex, nja det är inte S-en jag tänkte brumma på med, å ferrexten var det väl du och jag som puttrade upp i +240 :näsblod mot Uppsala härom året?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top