jag ska skrämma dig lite genom att säga att under min uppkörning vurpade två personer medans de bromsade... en ducce och en gixxer...
De blev inte skadade men de fick inte kortet... det är därför jag är lite mot att köra upp med egen hoj... för man är (ibörjan) väldigt försiktigt och spänner sig väldigt mycket... får även tillägga att under den dan öste ner regn...
du behöver inte vara rädd för att lägga hojen... sålänge du kollar rakt fram så långt bort som möjligt och håller styret stabillt och samtidigt slappnar av så ska det gå bra... övning ger färdigthet... och tänk på att i trafiken har jag varit tvungen till att hårdbromsa från mycket högre hastighet än vad man övar på trafikskolor... så om du är osäker med bromsningen ska du inte säga att du är bra i trafiken... för det finns många idioter som kör bil... har du inte sätt "sverigers värsta bilförare"???
och när det gäller lägganer hojen så kan du be din lärare köra dig en gång så att du känner hur långt han/hon lägger ner hojen... det fungerade för mig...
Öva öva öva... så ska det gå bra...