PippiT
Professionell mobbare
Tänk oxå på att dom tycker att det är bättre att du kör 48km/h än att du kör 52km/h. 
Dom vill se en så jämn hastighet som möjligt.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänk oxå på att dom tycker att det är bättre att du kör 48km/h än att du kör 52km/h.
Tack som fan allihop!
Det här var ju heltsuveränt!
Kom just på att min hastighetsmätare visar 10 km för mycket.... så jag har lite kvar att träna på.
Inte när jag körde upp. Då betonade inspektören och läste innantill högt "skall tas i MINST 50 km/h". Han sa oxå att har man glädjemätare så måste vi kompensera.
En kille fick köra om för han körde för långsamt och han sa ärligt efter sin körning till oss andra som körde upp att han hade hållit 47-48 km/h och undrade hur inspektören kunde ha en sådan koll.
Då beror det nog på vart man kör upp och beroende på vilken vägverkssnubbe man har.
Fick höra att med olika instruktörer blev två killar från min körskola kuggade på samma sak men den ena körde 55-65km/h på grusväg och kuggades för att han kört för sakta. Är det 70 så ska du hålla 70 enligt vägverksinspektören. I samma veva blev en annan kille kuggad för att han körde för fort när han körde 55-65km/h på samma grusväg. Det har startat en diskussion bland inspektörerna så förhoppningsvis gör detta att de kommer att få lite mer riktlinjer vad det gäller hastigheter mm.
Själv körde jag 45-60km/h på grusväg och varierad hastigheten efter kurvighet och underlaget på vägen. Gick utmärkt men ändå tyckte inspektören att jag gott kan sakta ner ännu lite till. Men då jag hade kontroll så fick jag självklart kortet ändå.![]()
Inte när jag körde upp. Då betonade inspektören och läste innantill högt "skall tas i MINST 50 km/h". Han sa oxå att har man glädjemätare så måste vi kompensera.
En kille fick köra om för han körde för långsamt och han sa ärligt efter sin körning till oss andra som körde upp att han hade hållit 47-48 km/h och undrade hur inspektören kunde ha en sådan koll.
Kör du då banan i 30 km/h?
Det handlar bara om att våga..
Som alla har sagt...övning ger färdighet och nog är det så. Samtidigt är det skitkul när det väl sitter där
Under tiden vi körde så hade han två fingrar på styret bara för att demonstrera riktigt hur han gjorde.... "du styr hojen med underkroppen" de orden glömmer jag aldrig.
Uppsala?
Ta dig till rörken och kör några pass så lovar jag att det lossnar för dig...
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635
Får man köra där utan KK?
"Håller på att övar på Högfartsbanan inför uppkörningen och har lite problem med att våga köra den i 50 km/h."
Prova att "våga", inte direkt hela världen om du klipper en kon...
Söker träningstips.
Det börjar närma sig fruns uppkörning. Men hon får inte riktigt till det med vejningen i högfarten.
Därför satte jag henne igår par timmar på att köra snabba 8:an.
Det syns att hon och cykeln är inte är i symbios ännu. Hon verkar inte våga lita på cykeln samt saknar rörligheten i höften. Jag vill inte pusha utan låter henne skynda långsamt för att hon skall växa sig trygg på cykeln.
Har ni några tips på fler lämpliga övningar än snabba 8:an? Eller är det bara att mala på där tills det släpper och sedan gå tillbaka till högfarten?
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |