Höga varv i tomgång

hellqvist

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Hoj
Suzuki gs500e
Hej!

Jag har en suzuki gs500e som vi fungerat ok hela tiden. För några helger sedan plockade vi ur strypningarna så att den skulle gå ännu bättre.
Första gången jag startade den låg den på ca 3000varv i tomgång.
Andra gången på ca 1500-2000. Jag testade då och köra den och det gick jättebra. När jag efter att ha kört i 20 min och stängt av den och sedan startat den igen för att köra in i garaget så ligger varven på ca 3000 igen och när jag lägger i 1:an så dör den.... Varför?

vart satt strypningarna???

tycker det låter som att motorn får för mycket luft. satt strypningarna i insuget så kan det vara förklaringen.

Går varvet ner om du testar att lägga i växel och ut med kopplingen till dragläge för att sedan trycka in kopplingen igen? om det gör det då kan det vara så att trottlarna hänger sig.

Kollat så choken inte var i och att stödet var uppfällt när den dog? :va Kan vara så om brytaren vid stödet inte är smörjd på ett tag så kan den fastna i intryckt läge och då dör hojen när man lägger i växel.

Last edited:
Strypningarna sitter i insuget ja, två brickor.

Min GS jag hade en gång i tiden hade aldrig problem med tomgång, vare sig med eller utan strypning. Som Probotector säger så tror även jag på att dte kan vara choken som spökar.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back