Hög officer namngiven i DN

Tycker spontant att det är fel att "hänga ut honom" inan domen är fälld. Men sen skadar det inte att folk får veta vad han gjort, om han har gjort det.

Ikväll ska jag ägna mig åt att hitta de användare som gastat om att de skulle göra det ena och det andra om de fick veta identiteten på en våldtäktsman.

:banana

Ingen fara, det här är en klassisk el grotto människa som varit i farten. Dem finns det gott om. Savages, grottisar, cro magnonisar, Hetfieldisar - kärt barn har många namn.

Chrille skrev:
Tycker spontant att det är fel att "hänga ut honom" inan domen är fälld. Men sen skadar det inte att folk får veta vad han gjort, om han har gjort det.

Som jag förstått det så är det ok att namnge när man vill, bara man är säker på att han blir dömd. Annars har tidningarna ett fett skadestånd att vänta.

Mao: Till 99,9% skyldig.

Namnet har känt till länge eftersom jag jobbar inom försvaret själv, så man blir extra lack när det finns sån't folk i ens egen ledning. Hoppas han åker in länge, det har han förtjänat.

/Pajje

Oskyldig tills motsatsen bevisats :va Det gäller kanske inte nu längre....

Dee_cati skrev:
Oskyldig tills motsatsen bevisats :va Det gäller kanske inte nu längre....
Nä de gäller verkligen inte längre.

Det va foto på hans hans ansikte över hela lokaltidningen i morses. Låt säga att han är oskyldig, då är hela hans liv mer eller mindre förstört för ingen lär vilja ha med honom o göra iallfall, och detta bara för att folk ska ha nåt att läsa till morgonkaffet. Han är ju bakom lås o bom så det är ju knappast för att "varna" samhället för någon.

Låt verkligen hoppas han är skyldig nu...

/ Hannes

Vad jag läste så skulle hans döttrar vittna mot honom. Jag antar att domen mest bara är formalia och det är därför pressen känner att de kan sätta ut hans bild i tidningen så som dom gör.

Men som du säger, han är bakom lås och bom redan så det tjänar inte så mycket till för folk i allmänhet att få se honom på bild.

HanneZ skrev:
Nä de gäller verkligen inte längre.

Det va foto på hans hans ansikte över hela lokaltidningen i morses. Låt säga att han är oskyldig, då är hela hans liv mer eller mindre förstört för ingen lär vilja ha med honom o göra iallfall, och detta bara för att folk ska ha nåt att läsa till morgonkaffet. Han är ju bakom lås o bom så det är ju knappast för att "varna" samhället för någon.

Låt verkligen hoppas han är skyldig nu...

/ Hannes

Det är det jag menar, de har ju tagit fel förut och enligt uppgifterna så fanns det inte direkt dokumenterade skador på hans fru. Hon kanske bara ville jävlas för att han har varit otrogen eller dylikt, kvinnor fungerar ju så :näsblod Jag hoppas mer på att han är oskyldig, vilket liv det ska bli :hihi

Tydligen har samma snubbe haft hemligstämplade papper legat hemma på köksbordet för alla att läsa ungefär.
I vart fall kunde han bli åtalad för brott mot rikets säkerhet.
En riktig stjäna måste man säga.

Ok, då läste ja fel iaf. Men om han nu blir frisläppt så har tidningarna gjort ett sjuhelvetes jävla misstag. Hans liv lär va rätt förstört.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8