Hög kompression problem med ryckstart

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
Jag har precis köpt en ny ryckstart till min 14e och det fungerade utmärkt att dra igång minin men ju fler starter ju svårare.. Det är så hög kompression så platskuggen som går emot svänghjulet när man drar för att starta tar så mycket stryk (har varit försiktig och dragit fram till den liksom ligger emot innan jag dragit till för att få den att starta). Nån som sitter inne med nå´t tips om vad man skall hitta på, blir dyrt att byta ryckstart var 15:e start eller så. Går det att få tag på det där kugghjulet (eller vad jag ska kalla det) i annat material än plast? Den nya jag nu köpt har börjat bli sliten på kanterna redan så när man skall starta hoppar den....
Nå´n som har samma problem?
 
Jsson skrev:
Jag har precis köpt en ny ryckstart till min 14e och det fungerade utmärkt att dra igång minin men ju fler starter ju svårare.. Det är så hög kompression så platskuggen som går emot svänghjulet när man drar för att starta tar så mycket stryk (har varit försiktig och dragit fram till den liksom ligger emot innan jag dragit till för att få den att starta). Nån som sitter inne med nå´t tips om vad man skall hitta på, blir dyrt att byta ryckstart var 15:e start eller så. Går det att få tag på det där kugghjulet (eller vad jag ska kalla det) i annat material än plast? Den nya jag nu köpt har börjat bli sliten på kanterna redan så när man skall starta hoppar den....
Nå´n som har samma problem?


hej vet ej om detta funkar men gå till någon som sälger och reparerar gräsklippare medmera och hör dej för....tror deras är i metall
 
Aldrig sett några i metall. Min Grc käkade rullar men enbart pga lathet av mig. Rullarna till GRC:en kostade iofs bara 45:- st så man orkade aldrig dra den till 'läge'.
 
suveränt!!! :tummenupp törs man uppge sitt kreditkortnummer på den sidan? har du handlat där nå´n gång?
 
Du kan ta reda på om bi-zetas rulle funkar för den är nästa omöjlig att dra sönder... På polini är det spettsiga piggar och på bi-zeta är dom platta och plus att det är fler kuggar på hjulet och därför griper den direkt när man drar! lysande! :pannkyss
 
Meli skrev:
Du kan ta reda på om bi-zetas rulle funkar för den är nästa omöjlig att dra sönder... På polini är det spettsiga piggar och på bi-zeta är dom platta och plus att det är fler kuggar på hjulet och därför griper den direkt när man drar! lysande! :pannkyss


Var hittar jag den i så fall? alltså bi-zetas rulle?
:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top