Höftskydd i roadracing

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag är på jakt efter ett höftskydd att ha när jag kör roadracing.
När jag kör cross så använder jag Dainese skyddskallingar med rejäla höftskydd. Provade att ha dessa även för rr men det kändes bara klumpigt. Visst nya grejer kan kännas konstiga men så stelt som det blev med dessa tror jag aldrig man vänjer sig vid.
Vad använder ni?

Jag använder ett par såna här.
Tror märket är GPpro eller dyl, köpte dom från Alienmoto

Dom är smidiga och stör inte under skinstället.

Bifogat

• PROMXT12.jpg
    PROMXT12.jpg
    11.9 KB · Visningar: 212
Gå till någon större mc-handlare som har ett större urval och prova med ditt egna skinnställ. Så har du iallafall ett hum om det kan funka när du kör.

För de som är långsmala är detta också ett perfekt sätt att fylla ut skinnstället, då det brukar vara svårt att hitta ett skinnställ som passar riktigt bra om man är lång och smal.

För oss som är korta och tjocka då, vad ska vi ha... :tungan

Visst hade det varit enkelt att gå till de lokala handlarna men här uppe körs det mest kromsläde så det finns drivor av gore-tex och svartskinn. Närmaste handlare med vettigt urval är 60 mil bort. :brinnerup

Visst hade det varit enkelt att gå till de lokala handlarna men här uppe körs det mest kromsläde så det finns drivor av gore-tex och svartskinn. Närmaste handlare med vettigt urval är 60 mil bort. :brinnerup

Det kanske börjar bli dags att ni funderar över att flytta söderut. Allt blir så mkt enklare utanför Flurkmark. :):)

Lägg på några extra kilon vet ja, problemet löst :-)
Mjuka o fina skydd (fettvalkar) och så kanske vi kan tävla på samma villkor, vikt-effektförhållande du vet

Det kanske börjar bli dags att ni funderar över att flytta söderut. Allt blir så mkt enklare utanför Flurkmark. :):)
Allt ska ju inte vara enkelt... Tänk om man hade nära till banorna då kanske man skulle bli snabb på riktigt!?! :tummenupp

Lägg på några extra kilon vet ja, problemet löst :-)
Mjuka o fina skydd (fettvalkar) och så kanske vi kan tävla på samma villkor, vikt-effektförhållande du vet
Du om vi ska tävla på samma villkor måste jag svälta mig rejält, din rutin gör dig snabb trots att du är så bortskämd med mat på tävlingarna... :tungan
Egen kock på tävlingarna=elitförarfasoner!

Last edited:
Ja men det är precis sådana jag har när jag ska köra cross. Tyckte jag blev stel som en pinne med dessa under stället.

Jag använder ett par liknande, med hårda "lår- o svanskoteskydd" o mjuka höftskydd. Var lite ovant i början, men jag vande mig fort. Tricket för mig var att trycka ner lårskydden lite, annars tryckte dom mot höftbenet när jag böjde ihop mig på hojen. Fick inte ont i dom regionerna när jag vurpade...
/Patrik

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...