Hårstrå i ögat, vad göra?

Fixxxer skrev:
Ögat är inte att leka med när det är som det är. Jag har haft både halsflussbakterier i ögat samt en härlig könsjuksom kallad klamydia i ögat. INGET är att rekommendera att gå med en längre period.

Hoppas att det inte är något av de överstående delarna.
Brunögat :va

Än en gång, tack för alla svar!
Kan meddela att smärtan var borta när jag vaknade imorse :banana

Tråkigt nog var det inget mer exotiskt än att jag antingen fått det via bastun, pengar som jag hanterar varje dag från kunder eller när jag har tagit kunder i hand och sen kliat mig i ögat.
Tyvärr var det mindre roligt att få reda på men det gick bra i slutändan.

Skönt att det onda gick bort iaf för din del! :)

Fixxxer skrev:
Ögat är inte att leka med när det är som det är. Jag har haft både halsflussbakterier i ögat samt en härlig könsjuksom kallad klamydia i ögat. INGET är att rekommendera att gå med en längre period.

Hoppas att det inte är något av de överstående delarna.

haha va? klamydia i ögat? hur fan lyckas man med deT? vill jag veta?

Beffe skrev:
Har de senaste 45 min haft en ögonfrans, långt upp under ena ögonlocket. Svider och gör ont somfaen och den vägrar hoppa ut. Har provat att gnida ögonlocket som en idiot, tittat under vatten samt försökt "massera" ögonlocket för att försöka få ner ögonfransen dit man kan nå den. Inget har hjälpt. Har tyvärr ingen såndär "Ögontvätt" (eller vad man ska kalla det för) hemma.
Någon som har nåt tips på vad man kan göra?
Ska ju ut och :fyllisar om knappt en timme, inte kul och gå och blinka som en galning då :näsblod

Jag är ledsen, vi får nog amputera.

Gojset som du vaknade med var kanske någon följt dig hem från krogen.

Men troligare skit som du fått genom att pilla i ögat på jakt efter fransen.
Har du inte sett hårstrået så tror jag att du fått en vagel, men den borde försvunnit nu. Har du riktigt oflyt så är det en hornhinnelossning av spontan karaktär, då skall du vara försiktig och uppsöka läkare.

supernaut skrev:
Gojset som du vaknade med var kanske någon följt dig hem från krogen.

Men troligare skit som du fått genom att pilla i ögat på jakt efter fransen.
Har du inte sett hårstrået så tror jag att du fått en vagel, men den borde försvunnit nu. Har du riktigt oflyt så är det en hornhinnelossning av spontan karaktär, då skall du vara försiktig och uppsöka läkare.
Läs hela tråden föffan :fatta!

Fixxxer skrev:
Tråkigt nog var det inget mer exotiskt än att jag antingen fått det via bastun, pengar som jag hanterar varje dag från kunder eller när jag har tagit kunder i hand och sen kliat mig i ögat.
Tyvärr var det mindre roligt att få reda på men det gick bra i slutändan.

Skönt att det onda gick bort iaf för din del! :)

Klamydia är ju inget som smittar SÅ lätt till ögonen, så man kan ju undra varför kunderna inte har tvättat händerna.

anja skrev:
Klamydia är ju inget som smittar SÅ lätt till ögonen, så man kan ju undra varför kunderna inte har tvättat händerna.
Det är det jag undrar med. En bekant fick smittan via mascaran av en annan väninna.
Det kan ju ligga ett bra tag i kroppen så därför vet jag inte exakt när jag fick smittan.
Numera är jag extremt noga med att INTE klia mig i ansiktet alls, nära slemhinnor iaf efter en arbetsdag eller ett gemensamt bastu- eller träningspass.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT