Hårnålskurvor – hur tar man dem bäst?

Haha Jupp. E man kändis nu??

Jag körde samtidigt som dig med Cashback och kände igen din beskrivning på din vurpa :) (förutom att jag tror den var i Ejes och inte i hårnålen).

Jävlar vilket minne man har!:hihi

Jag körde samtidigt som dig med Cashback och kände igen din beskrivning på din vurpa :) (förutom att jag tror den var i Ejes och inte i hårnålen).

Jävlar vilket minne man har!:hihi

Aha jag har inte bra koll på vad det heter så du har säkert bättre koll än mig. :) vare du som låg efter??

Nej men jag såg att du stod där och såg förvånad ut :crash

Nej men jag såg att du stod där och såg förvånad ut :crash

Haha ah Vafan asfalten kom som en blixt från klar himmel emot mig bara! Haha men de gick ju sjukt bra med både mig å hojjen så man får la va nöjd. :) men de gick bra för dig under dagen?

"Ge styrimpuls" = börja att svänga...? :confused:

Ge styrimpuls är när du trycker till styret väldigt lätt (och kort) för att börja svänga... (eller egentligen luta hojen så att den börjar svänga).
Gå steg 1 med SMC så får du en bättre förklaring (och känna på det praktiskt ute på bana)

Ska genast ut och prova att koppla mig genom en kurva. Aldrig provat och det lät spännande :näsblod

Detta var väl vad man fick testa på Risk 2 och har för mig hojen rätar upp sig och vill rakt fram då om den inte driver så att säga? Har för mig iallafall, var 2 år sen jag gjorde den :smasha

Bara jag som hör alarmklockor när folk lär sig köra hoj via google? :)

Detta var väl vad man fick testa på Risk 2 och har för mig hojen rätar upp sig och vill rakt fram då om den inte driver så att säga? Har för mig iallafall, var 2 år sen jag gjorde den :smasha

Det är onekligen en spännande upplevelse att dra in kopplingen under nedlägg... Hela hojen blir helt plötsligt lika stabil och förtroendeingivande som en hög kokt spaghetti. :näsblod

Bana är för de som inte vågar åka gata! :hihi

Bana är för oss som har råd.

Skämt å sido.. En "hårnål" kan ju skilja sig ganska mkt beroende på vart den är.. En "hårnål" på en allmän väg framstår ju lätt som en raksträcka jämfört med en hårnål på t ex en gokartbana.

Sen är det ju ganska stor skillnad på om man kör motard eller custom.

Oavsett vad så är mitt tips till TS att svänga senare.

Bana är för oss som har råd.

Skämt å sido.. En "hårnål" kan ju skilja sig ganska mkt beroende på vart den är.. En "hårnål" på en allmän väg framstår ju lätt som en raksträcka jämfört med en hårnål på t ex en gokartbana.

Sen är det ju ganska stor skillnad på om man kör motard eller custom.

Oavsett vad så är mitt tips till TS att svänga senare.

Sen är det stor skilnad om det är en hårnål på platt bana eller brant hårnål höger uppför på Trollväggen fullpackad med skjuts i regn.... :glömdet

Fattar inte riktigt måste jag säga.

Man svänger, håller ögonen skräckslaget vidöppna och fläskar på all effekt man har! Sen är det ju bara att hålla i sig och hoppas att man kommer till nästa kurva.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti