Hårdrockare och metalheads se hit!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Här kommer då efter sju sorger och åtta bedrövelser Highball Shooters nya EP Voodoo Dance...helt gratis för nedladdning, en present från oss till hela världen! :)

Lämna gärna en kommentar i gästboken och såga, häckla, kasta skit eller rent av beröm oss....

www.highballshooters.com

Gå in på fliken The Music och enjoy....

Jäkla najs. Inte riktigt min typ av kaka, men ändå helt okej.

"Pipers song" föll mig bäst i smaken! Lycka till i fortsättningen!

Inte så svårt att höra varifrån inspirationen kommer :tummenupp

Mycket bra!

Jag instämmer med ovan, det är dock inte riktigt min kopp te men ni låter väldigt samspelta och tajta :tummenupp

ÄNTLIGEN :)

Kuuuuul. Skall lyssna senare och definitivt kladda i GB..spar lite utrymme åt mig där va?? :yoparty

Tack på förhand (har ju redan hört ett par låtar som jag gillade så jag är bombis på att jag inte blir besviken :))

Edit..kunde inte hålla mig..låter skitbra. GBkladd utfört :tummenupp

Last edited by a moderator:
Wow, vilken respons, inte bara här utan överhuvudtaget...grymt kul!

Just nu håller vi på att skriva och repa in nya låtar så förhoppningsvis ska nästa inspelning inte ligga alltför långt fram i tiden. Vi har grymt mycket material, låtarna skrivs som ett rinnande vatten....

ettan skrev:
2195460 Soft musik, men inget som är särskillt banbrytande låter som alla andra band.
Håll dig till Slipknot och Linkin lekpark.

Chris ash: bra band du har, goa låtar, influenser från Deep purple? ;)

Att det ska låta 70-tal är meningen ;) Fast dessa låtarna skrev jag för ganska länge sen, två av dem är ihoppusslade av delar från jam sessions (Backstabber och Piper's Song) och de två andra var ganska ordentligt inspirerade av Electric Boys och Badlands vill jag minnas. Sen fick de ju klart annan färg när bandet spelade in dem och alla satte sin personliga touch på dem.

Jag är ett stort Black Sabbath-fan fast om det låter Sabbath om detta så är det i så fall helt oavsiktligt. Deep Purple däremot har man väl sneglat lite på.... :rolleyes:

Dessutom är det för lite Hammondorgel nuförtiden, det är världens coolaste instrument, dock så är jag inte helt nöjd med dess roll på Voodoo Dance, på nästa platta ska den får en mer framträdande roll. Jag tycker såhär i efterhand att låtarna på Voodoo Dance är lite för gitarrbaserade och även har en lite för mättad ljudbild.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg