Hårdrock ett handikapp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Vem är störst idiot egentligen?
Idiotern som inte kan sköta ett jobb?
Idioten som klassar det som handikapp?
Idioten som skriver en artikel? Ska han skriva om Bengan som inte kan jobba för att han är full jämt och ständigt när det är dax för nästa artikel??

http://www.kvp.se/nyheter/1.728761

Men lite roligt är det allt...

Vem är störst idiot egentligen?
Idiotern som inte kan sköta ett jobb?
Idioten som klassar det som handikapp?
Idioten som skriver en artikel? Ska han skriva om Bengan som inte kan jobba för att han är full jämt och ständigt när det är dax för nästa artikel??

http://www.kvp.se/nyheter/1.728761

Men lite roligt är det allt...

Det låter finare att vara hårdrocksbesatt än att vara en associal jäkel som inte fungerar i samhället..
Mycket blandade känslor av den artikeln!
Han är med i UNT också :P

Last edited by a moderator:
Du är bara avundsjuk. Man kanske skulle prova samma sak....:gnissla

Icke!! :näsblod

Jag är yngre, snyggare och bor i Värmland. Även OM jag skulle vilja så är det helt ogenomförbart att gå på 300 hårdrocks-spelningar per år.... Så mycket händer helt enkelt inte.

Idioti, våra skattepengar går till att bekosta delar av hans lön för att han gillar hårdrock.
Jag gillar att slappa lika mycket som han gillar hårdrock, kan jag då få lönebidrag så jag bara behöver jobba halvtid och ändå få ut heltidslön?

helt fel.. att man e besatt av hårdrock kan ju inte klassas som ett handikapp

Man tror ju för fan inte sina ögon...!!!!:3freak

Hur i hela jävla friden är det möjligt.....visst....låt alla som har intressen få ägna sig åt dom på heltid utan att behöva ansvara för att förtjäna sitt levebröd. Så får vi se hur mycket jävla levebröd det blir kvar att leva för i det här "fripasslandet" :rolleyes:

Om dom åtminstone hade hittat den "riktiga" orsaken. Hur kan någonting man älskar vara ett handikapp??? Jag fattar fan ingenting.!? :va

//Mad som gillar att svära när hon är upprörd

Jag tycker han är klockren. Man kan inte skylla på killen utan snarare på systemet som tillåter att det kan hända. Samma sak som med horan med f-skatt sedel.

Jag funderar lite på att gå till en psykolog och hävda att jag är besatt av motorcyklar och att "gasa helvete!" inte nog med att jag får vara ledig när det är fint åkväder, de kanske till och med sponsrar med soppa och försäkring?

Jag tycker han är klockren. Man kan inte skylla på killen utan snarare på systemet som tillåter att det kan hända. Samma sak som med horan med f-skatt sedel.
Ungefär lika klockren som han som dricker så mycket sprit eller knarkar så mycket att han inte kan ha kvar sitt jobb. Men det är klart att han ska få se på spelningar, jag menar hårdrock är ju ett seriöst beroende, inte som droger som man kan sluta med när som helst.

Som nackskadad och under försäkringskassans utredning sen mer än ett år, (det tog tre år att få komma på rehab) fått sänkt till sjukersättning, alltid oviss om framtiden, tror man knappt sina ögon när man läser artikeln.
Jag arbetstränar (jag älskar det även om jag blir sämre) och har ett år (??) på mig att komma upp i minst 10 timmar. Jag får inget betalt trots utlägg för resor(arbetstäning, smärtrehab, smärtbehandling), utan som sagt så har de istället sänkt min ersättning. Jag vill också jobba, men framför allt vill jag klara av att jobba utan att bli sängliggandes.

Människan det skrivs om är drabbad av är latmasken och bristande respekt för sin omgivning. Han behöver inget intyg av psykologen, han behöver dess behandling.

Min make kanske också ska få ett intyg? Skulle vara bra att kunna åka på alla rr-träningar och tävlingar man vill utan att behöva bry sig om vad hans frånvaro ställer till med på hans arbetsplats.

@Madhonda: Jag skulle ochså svära som en borstbindare just nu om jag sysslade med det..:näsblod

/G.rinig

Härligt! Nu är det bara vänta och se vilka som vill ha ett arbetshandikapp för att sticka, träna, dricka sprit, köra bil, köra motorcykel.. :gnissla

Det är nog psykologen som behöver en psykolog, alternativt en biljardkö i röwen.

Finns ju inte ord för dårskapen :D

Dags att folk börjar få ta ansvar för sina liv, inte daltas med :rolleyes:

Om något verkar för bra för att vara för sant är det troligen för bra för att vara sant...

Sluta ta Aftonbladet eller andra tidningar som källa till verkligheten! :huvet Dem skriver inte allt och jag tror att det finns både en och två hundar begravda här.
Det finns diagnoser som skulle få folk att uppträda på detta vis, och dessutom skulle få personen klassad som i behov av "särskilt stöd".

Jag säger alltså inte att han har någon speciell diagnos men jag vill bara peka på att ni hoppar högt över en tidningsartikel som vill skapa rubriker och att det kan ju hända att hela sanningen inte skulle vara lika spännande/upprörande/säljande.

Jag funderar lite på att gå till en psykolog och hävda att jag är besatt av motorcyklar och att "gasa helvete!" inte nog med att jag får vara ledig när det är fint åkväder, de kanske till och med sponsrar med soppa och försäkring?

Lätt jag skulle få RR klassat som arbetskada och få ta ledigt från jobb för att hinna med att åka till alla träningar och race...

Ungefär lika klockren som han som dricker så mycket sprit eller knarkar så mycket att han inte kan ha kvar sitt jobb. Men det är klart att han ska få se på spelningar, jag menar hårdrock är ju ett seriöst beroende, inte som droger som man kan sluta med när som helst.

Som sagt, man ska väl inte gnälla på killen i fråga, det är väl psykologen som dömer honom som handikappad man ska ifrågasätta?
Jag skiter väl i om 99% av sveriges befolkning försöker fuska med skatten t.ex...det är ju när 99% av dom går igenom som man isf ska börja kika på hur kontrollerna på deklarationen egentligen fungerar, eller hur?

Can't blame a man for trying (och i detta fall lyckades han ju)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra