TommyGun
Ny medlem
Har en ER6-f med ställbar bakdämpare.
Den var inställd på läge 3 (av 7) och enligt manualen motsvarade det en förare om 75kg. Tyvärr väger jag mer än det och höjde den till läge 6. Märker att den går mer distinkt och inte lika svampigt.
Men - vad är "rätt" inställning på en bakdämpare.
Går man bara på komfort eller finns det något sätt att testa att den är vettigt inställd?
mvh TG
Den var inställd på läge 3 (av 7) och enligt manualen motsvarade det en förare om 75kg. Tyvärr väger jag mer än det och höjde den till läge 6. Märker att den går mer distinkt och inte lika svampigt.
Men - vad är "rätt" inställning på en bakdämpare.
Går man bara på komfort eller finns det något sätt att testa att den är vettigt inställd?
mvh TG