hårddisk problem

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
min d:\ bögar med mig hela tiden. Går grymt långsamt att tanka till den och då man gör det så segar datorn nå så gudförbannat. Det går inte heller att "utforska" den för då hänger sig datorn. Är det bara snöra den åt fåglarna eller skulle typ en format hjälpa tror ni? då jag bootar linux så kan det ta hur lång tid som hellst då det söker efter hdb, blir dma timeout error tillslut

det ska finnas något bra gratisprogram som kollar dischealth rent fysiskt .....
ska kolla upp

http://www.siguardian.com/products/siguardian/index.html

SIGuardian

Can estimate hard disk life
Using unique combination of S.M.A.R.T. standard system and other algorithms, SIGuardian can predict end date of your hard disk lifetime. We named such day as "T.E.C. (Threshold Exceed Condition) date". You can find it on "S.M.A.R.T." tab. But remember - for it initial calculation you must wait for change of any S.M.A.R.T. attribute ( SIGuardian will reports about it).

Tillverkaren av den specifika disken brukar tillhandahålla gratisprogram för att kolla dom annars.
Eller om du är lite osäker så kan du ju tanka ner ultimatebootcd och bränna och boota så
har du en massa tillverkares program liggandes på skivan så kan du prova dig fram sen :tummenupp

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet