Hårddisk borta?

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Wtf,min maxtor 250gb finns inte längre,enligt datan!!Jag öppnade upp den,där var den ialf...Vad är problemet,jag har all film å musik på den :4skrika

Kolla så alla kablar sitter i. Sen kan du gå in i bios och kolla om den finns där.
Om den finns i bios så ligger problemet i ditt operativsystem.

Gå in i bios kan du göra genom att trycka på "DEL" när datorn startar (precis i början).. fast det kan även vara andra knappar som F1, F2 eller F12. detta är dom vanligaste.

Exup skrev:
Wtf,min maxtor 250gb finns inte längre,enligt datan!!Jag öppnade upp den,där var den ialf...Vad är problemet,jag har all film å musik på den :4skrika

Haha, tittade du rent fysiskt i datorn för att se om den var kvar? Bor du i ett kollektiv eller trodde du att den fått fötter?

Hursom så gav min andra disk upp och då var den oförklarligt borta, samma fenomen allså. Den hade då lagt av helt och fick bytas ut.
Det hände senare även den andra (samma märke/modell) så det var nog ingen slump.

Victor skrev:
Haha, tittade du rent fysiskt i datorn för att se om den var kvar? Bor du i ett kollektiv eller trodde du att den fått fötter?

Hursom så gav min andra disk upp och då var den oförklarligt borta, samma fenomen allså. Den hade då lagt av helt och fick bytas ut.
Det hände senare även den andra (samma märke/modell) så det var nog ingen slump.
Skojar du!!Är den paj!!Isånnafall så är det ju helt sjukt :mad:

Åhhh,måste bara få avreagera mej lite,hdn är fan inte 2mån gammal ens,hur faan kan den pajja bara.I datorn har jag en 120gb disk som har suttit där i 3år,hur faan kan den hålla?Nu kommer jag att få köpa en ny hårddisk,tipsa mej om nån bra,obs inget MAXTOR crap nu!!!!!!!

Exup skrev:
Åhhh,måste bara få avreagera mej lite,hdn är fan inte 2mån gammal ens,hur faan kan den pajja bara.I datorn har jag en 120gb disk som har suttit där i 3år,hur faan kan den hålla?Nu kommer jag att få köpa en ny hårddisk,tipsa mej om nån bra,obs inget MAXTOR crap nu!!!!!!!

Kolla om du inte har garanti på den. Tror att det var en hel batch som det var nått strul på.

Exup skrev:

Är du säker på att den är fysiskt trasig då?

Jag har haft problem med att diskar strulat ("försvunnit") ibland, men oftast har det gått att fixa mha diverse program.

Syns disken i diskhanteraren? isf vad har den för status?

Orkar du inte strula med den så är det ju bara att formatera om den och se om den funkar bättre då.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet