Hårdare trafikkontroll

Det stämmer att polisen kör med mindre bonus. Jag körde 64 ut ur Vårsta idag och det räckte för 1200 i böter. I det stora hela är jag glad för i 70% av fallen hade jag kört i >70 och blivit av med körkortet.

KjellF

När ja blev av med kortet så räknade polisen bort 10% av hastigheten dom tog mig i......

Fast de räckte jue tydligen ändo till för att kortet skulle ryka... :yoparty :huvet :fatta!

" Polisen i Uppsala län har under sex månader på försök intensivbevakat en viss sträcka på väg 55 mellan Enköping och Uppsala och nått goda resultat."

Vad skall man säga?!? Kanske bättre att bevaka införandet av knark eller försäljningen av det. Nu menar jag inte jocke 12 som tycker det är ballt å sälja gevalia grovrost på hörnet. Utan de mer hårda grabbarna.

Sverige är så sjukt pinsamt så det finns inte. Blir så irriterad. pissland!

Webspy skrev:
2076411 Själv har jag ingen fungerande hastighetsmätare på någon av mina hojar.....
Hehehe du kommer förmodligen citeras ang detta när du ska sälja sen och det står tex endast 1400mil i annonsen.....

SWE 1 skrev:
2076564 Är detta verkligen ett så stort problem som många här på SH får det att framstå som?
Hur många här på SH har åkt dit för fortkörning?
Vad är sannolikheten att åka fast?
Tycker nämligen inte att man ser polisen speciellt ofta. Detta innebär ju inte heller att de har ändrat gränserna för när körkortet dras, vilket ju skulle vara betydligt värre!
Va inte så negativa! :)
Såg två civilare idag på väg till Sviesta, båda hade stannat bilar på e4:an med en liten blå magnetlampa på taket.
Stod även nån vanlig polisbil på nån påfart redo att rycka in.
Allt detta Mellan Nyköping och Linköping.
Jag har förövrigt fått 1000kr i böter för 9 för fort på 90väg det tyckte jag va lite pissigt för en bil körde om mig under tiden de sköt på mig men honom träffade de inte. Bra för honom iuförsig.Åkte dock bil.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back