Hårdare tag mot busarna i Sjöbo

Nu i onsdags hade polisen ett ovanligt stort pådrag vid flygrakan. Klagomål från allmänheten gjorde att fem polispatruller åkte dit. På plats utförde man sedan flera stycken flygande inspektioner på bristfälliga motorcyklar. Dessa resulterade i nio stycken parkeringsanmärkningar för dem som ställt motorcykeln vid sidan om vägen och en fortkörare.

9 parkeringsanmärkningar och en fortkörare på 5 patruller är bra jobbat

Superbike Roger skrev:
Lägga massa onödiga resurser....

Jo jag förstod:=)

Men att vi hojåkare vill ha bättre resurser då det gäller att ta fast våra hatade hojtjuvar! är alltså mycket mer värt än när en privatperson vill ha säkrare vägar att färdas på?

Lite samma sak.Sen kan man ju tycka olika:=)

Den här artikel platsar direkt i Grönköpings Veckoblad. Inte många siffror rätt.

Polisen gör sitt jobb, något som en förkrossande majoritet av svenska folket ropar efter. Vad är problemet?

Om det nu stoppförbud på vägen så är det väl bara för dem att börja hååååva in pengar. Ett par hundra laxar på en kväll skulle nog gå. :P

va?

valmers skrev:
Polisen gör sitt jobb, något som en förkrossande majoritet av svenska folket ropar efter. Vad är problemet?
Den kommentaren var under bältet..nästan..
Hört talas om NIMB? Not In My Backyard..
Man tycker att det är bra att polisen gör sitt jobb, bara dom inte tar mig.. :rolleyes: :D
Antalet dödade på vägarna sjunker ju (och då sannolikt även antalet skadade?) så vad är problemet ???

hahahaha..
Sen när blev en övergiven flygraka med parkering och motorfordontrafik förbjuden, allmän väg??
Då fick dom fast några högriminella som hade flyttat reg plåten osv...
Och alla galna föräldrar som tar med sina barn...

Säger då det....stackars poliser :kocko

Om inte allt var så tunggrott när det gäller motorsport i Sverige skulle nog endel av detta avhjälpas.
Avlys området så man kan göra liknade aktiviteter. Dom verkar ju själva vilja bort från vägarna för att leka av sig...
men visst, ibland blir det på fel ställe

Last edited:
Kahobe skrev:
Den kommentaren var under bältet..nästan..
Hört talas om NIMB? Not In My Backyard..
Man tycker att det är bra att polisen gör sitt jobb, bara dom inte tar mig.. :rolleyes: :D
Antalet dödade på vägarna sjunker ju (och då sannolikt även antalet skadade?) så vad är problemet ???
Under bältet? Man kan inte gärna tycka att det är bra om polisen gör sitt jobb ibland, bara man inte sätter dit MC.

visst förståelse

Om polisen får in massa klagomål måste dom ju göra något....
men annars brukar polisen oftast ha den filosofin att det är bättre att "buset" samlas på ett ställe och att dom slipper bakhjulsåkning och racing inne i stadskärnan.... Men är det så att det är upplägget med kaffekorg och småbarn har det ju ballat ur lite....

tror man skulle få lite annan syn på detta problem den dagen en hoj vobblar ut i en barn familj i 180km/h........

Men om det är ett sådant jävla problem så kanske kommunen kan fixa ett ställe där man får leka med hojen... försvaret lägger ju ner massa anläggningar runt om i landet, så det borde väll inte vara ett problem....

arrow skrev:
Men om det är ett sådant jävla problem så kanske kommunen kan fixa ett ställe där man får leka med hojen... försvaret lägger ju ner massa anläggningar runt om i landet, så det borde väll inte vara ett problem....
Då var vi där igen. Varför skall kommunen fixa det?

SMoto skrev:
hahahaha..
Sen när blev en övergiven flygraka med parkering och motorfordontrafik förbjuden, allmän väg??
Då fick dom fast några högriminella som hade flyttat reg plåten osv...
Och alla galna föräldrar som tar med sina barn...

Säger då det....stackars poliser :kocko
Det är ingen övergiven flygraka utan RV13 med en hel del trafik, bl.a lastbilar på väg till Ystad. Trafiken störs rätt krafigt, men det tävlas inte och det "det spontana mc-gardet" år ca 1000 hojintresserade i alla åldrar på alla sorters hojar som träffas för att fika och umgås.

Jag har full förståelse för att polisen inte kan blunda för detta, men det vore trevligt om rapporteringen vore någorlunda korrekt.

SMoto skrev:
Är den övergiven och inte allmän då? Med flygraka menar jag en extra bred rakstäcka avsedd för att militärflyg ska kunna nödlanda på. Vi hade en i min gamla hemstad och det var en vanlig allmän väg så när vi gasade där så kom också polisen, inget att säga om det.

Neutral skrev:
Är den övergiven och inte allmän då? Med flygraka menar jag en extra bred rakstäcka avsedd för att militärflyg ska kunna nödlanda på. Vi hade en i min gamla hemstad och det var en vanlig allmän väg så när vi gasade där så kom också polisen, inget att säga om det.
Precis som i detta fallet alltså. Man ska allt vara bra trångsynt om man ska klaga på polisen för att de gör sitt jobb, särskilt som polisens fulla engagemang krävs i alla nAKcskÅt-trådar om hojstölder.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!