Hårdare sadel till 640 -01?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Letar efter en annan sadel till min hoj, något i stil med 660ns sadel. (hårdare, gillar inte att sitta i fåtölj när jag kör hoj)

Nån som vet om det finns nåt, vart det finns och vad den kostar?

//Emmi

Guts Racing har hårdare skum till din sadel, finns även i normal och hög variant om du vill få lite annan profil på sadeln. De har även andra sadelklädslar om du vill ändra lite mer :)

Har för mig att jag betalade ca 1500-1600 för skum och klädsel från dem till Husan. Inkl. frakt och lite moms/tull etc.
Betalade med kort, de va snabba å svara på mail å enkla å ha å göra med oxå :tummenupp

http://www.gutsracing.com

Emmi skrev:
Letar efter en annan sadel till min hoj, något i stil med 660ns sadel. (hårdare, gillar inte att sitta i fåtölj när jag kör hoj)

//Emmi

Japp, men den e ju mjuk som en fotölj oxå ;)
Sällan gratis med eftermarknadsgrejer tyvärr, i fallet med min husasadel kostade frakt/moms/tull etc. lika mycket som grejerna så hittar du nån som kan ta hem grejerna från USA kommer du undan med ca $50-100.

Annars är det ju inte så avancerat å göra en hårdare sadel själv om du är lite händig. Byt ut det befintliga mot ett hårdare bara, finns ju massor olika typer av skum/plast matrial som är rätt enkla å skära till i samma form som orginalet.

Emmi skrev:
Dyrt. KTM orginalsadel kostar ca 850 kr i butik.

Emmi skrev:

//Emmi

Det kan inte vara så att det sitter en sån där komfortsadel som KTM Sommer säljer på din hoj, d.v.s. bara du sätter dit en orginal så har du uppnått det du vill. Jag kommer inte riktigt ihåg hur 01-orna såg ut men den där silvriga sidan på din sadel..... hm.... så ser ju faktiskt komfortsadlarna ut. Jag har för mig, kanske helt felaktigt, att orginalet är helsvart.

04ans sadel är också mjuk, dock inte lika mjuk som min fåtölj. Vetefan vad det är för miffosadel jag har...
660ns sadel är betydligt hårdare, det är en så hård sadel jag vill ha, men jag tror inte att den passar på min hoj med tanke på att 660n har smalare tank.

Emmi skrev:
04ans sadel är också mjuk, dock inte lika mjuk som min fåtölj. Vetefan vad det är för miffosadel jag har...
660ns sadel är betydligt hårdare, det är en så hård sadel jag vill ha, men jag tror inte att den passar på min hoj med tanke på att 660n har smalare tank.

Helt rätt, en 625/660 sadel kommer inte att passa på din hoj eftersom du har en 12-liters tank. Sen är det väl även så att i och med att 625/660'ns sadel är en enkelsadel så finns heller inte det bajonettfäste som krävs för att få fast den i bakkant. Eller är jag ute och cyklar här ?

Spider skrev:
Helt rätt, en 625/660 sadel kommer inte att passa på din hoj eftersom du har en 12-liters tank. Sen är det väl även så att i och med att 625/660'ns sadel är en enkelsadel så finns heller inte det bajonettfäste som krävs för att få fast den i bakkant. Eller är jag ute och cyklar här ?

På min 625a sitter det ett "bajonettfäste" iaf! Å min sadel är håååård.... :huvet

Sara

Wheeliegirl skrev:
På min 625a sitter det ett "bajonettfäste" iaf! Å min sadel är håååård.... :huvet

Sara

Jo men det var ju det jag sa (trodde jag i alla fall). :fatta! :mad: :) 625/660 har bajonettfäste men 640 har det därmot inte.

Kul att vi blev överens till sist. :fyllisar

Men snabbfästet(dzus)sitter ju fast i bakskärmen och den är ju lika.Plåtblecket kostar väl typ 20:-,sitter samma på Husqvarnas crossmodeller också.Men man kanske måste byta tank för att 625/660 dynan ska passa :va

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back