Hårdare moderering

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Inte ska vi diskutera politik nu?

Om det bara vore politiskt jag har fel, de är ju alla stolpskott våra partiledare, men det känns mer känslomässigt än politik att försöka vara snäll och ge istället för att vara elak och ta. Sen att jag inte lyckas att vara trevlig är en annan sak!:D

Krama varandra i trafiken! :krama
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Är det inte lite fegt med en ogilla-knapp?
Om man inte håller med så har man ju en annan uppfattning och kanske borde delge den för att föra diskussionen vidare?
Gilla däremot innebär ju att man har samma åsikt, enkelt att förstå.

Egentligen är väl både gilla och ogilla ganska dåligt, om man kollar hur det är på reddit där det skapar en hårt definierad åsiktskorridor. Nu är ju iofs implementationen på SH rätt mycket bättre än den på reddit, men ändå :)

Vill även tillägga att om man gnäller på för hård moderering efter att ha gått helt OT i en tråd så är man faktiskt lite lagom hjärndöd :arsele Högt i tak är ju knappast likställt med att bajsbreva fritt på forumet :7peta
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Pluss ett på en krenckt-knapp! Alternativt "Popnita" skulle kunna funka för att visa vad man vill göra med författaren och hans närmaste.

Jag saknar mest kvalitetstramset som fanns förr. Om jag drar en parallell så fanns det en gång i tiden en sajt som hette fula tidningen, en sida för falska annonser helt enkelt, med sina egna kategorier osv.

Den var fullständigt briljant under nåt år eller så, med många finurliga annonser som "Väggmonterad farmor, klarlackad bytes mot EPA-traktor av trä" eller nåt sånt. Sen hände nåt. Vad vet jag inte riktigt, men plötsligt var det bara underlivshumor i alla annonser, och sidan dog stenhårt.

Lite så upplever jag att det har blivit här till viss del. Det är repitition och brist på förnyelse inom tramset.

Så, med det sagt, till alla och även mig själv - tramsa bättre!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Om det bara vore politiskt jag har fel, de är ju alla stolpskott våra partiledare, men det känns mer känslomässigt än politik att försöka vara snäll och ge istället för att vara elak och ta. Sen att jag inte lyckas att vara trevlig är en annan sak!:D

Krama varandra i trafiken! :krama

Försökte lite subtilt antyda var vi inte möts. I övrigt verkar du i allt väsentligt vara en trevlig surgubbe som gärna bistår med värdefulla märkesrelaterade tips t ex.

/En som tycker det här med att ständigt vara överens är gravt överskattat.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
För min del är det viktigaste inte att komma överens.
En diskussion borde gå ut på att dela varandras åsikter och kanske komma fram till vad som är bäst, men inte nödvändigtvis. När alla tycker lika blir det tråkigt och nya infallsvinklar uteblir...

Men blir man KrenGT av "fel" åsikter måste man bli överens. Och då måste det som är "fel" tas bort. Inte bara här utan även ute i den riktiga världen...

Inte nödvändigtvis TS åsikt utan mer en känsla... :)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag blev fanimig kränkt i morse!

Det är inte ofta det händer, men idag brände det till rejält när jag tog upp telefonen.
Google trumpetade stolt ut att dom hade ett "anpassat flöde"(?) klart för mig, med nyheter och annat specialanpassat och relevant material kring just mina intressen. Det enda jag behövde klicka på var "acceptera" så var allt klart att ta in.

Satan så kartlagd, karterad - och kränkt jag kände mig!

Obehagligt. Jag veet att det pågår, jag vet att jag till stor del blir styrd redan - men jag försöker inbilla mig att jag ändå har möjlighet att fatta egna beslut.

För, problemet med bolagens önskan att styra vår värld till något som bekräftar vår redan formade världsbild är inte det dom skickar på oss. Det varma, gosiga flödet av inställsamt fluff, den smeksamma sammeten som bekräftar att vi är rätt på det.

Nej, faran är det som lämnas ute. För så måste ju vara...? Om det skickas på mig ett styrt flöde, så måste ju någon styra det?
Om så bara en algoritm - så väljer den åt mig. Försöker bädda in mig i en kokong av... ...mig själv, som det är tänkt att jag skall vara ovetande om. Bara nöjd och glad att världen faktiskt allt mer liknar det som jag vill att den skall vara.

Brrr! Hur mycket dummare blir vi egentligen? Hur mycket förlorar mänskligheten på att vi får våra egns flöden "optimerade"?

Fundera på det, och under tiden så bör vi vårda forumformen av digitalt umgänge.
Det är ett utmärkt sätt att lära sig något på, att söka information, att låta sig roas av, att kanske försöka skoja till det själva, låta oss påverkas - eller påverka, om vi har något att förmedla.

Ett bra forum är knappt modererat alls.
Nej, inte laglöst land. Istället vet medlemmarna var gränserna går och respekterar dem.

Ett dåligt forum är antingen söndermodererat, eller dött - för att mobbarna och trollen skrämt iväg alla vettiga deltagare.

Forumdöden har sannerligen gripit omkring sig, men allt går i cykler.
Det är inte bara Facebook som har tagit sin del av deltagarna.
Demografi och försäljningsstatistik har sin del också.
"Sporthoj är inte det det en gång var"
Nej, tack och lov!

Hade det varit så hade forumet varit borta nu - just demografin och de usla försäljningsiffrorna för sporthojar hade krympt ner aktiviteten till en rännil som inte hade haft någon relevans. Samma gamla avatarer som för 15 år sedan hade sagt samma saker om och om igen, och klappat varandra på ryggen. ...eller insett hur patetisk man själv framstod som - och bara stilla lagt ner sitt deltagande.

Swedie skrev tidigare något i stil med att SH står starkt och yada yada yada.
Det är inte bara läbbigt självberöm - om något MC-forum alls kan lura forumdöden så är det just SH.
Här finns fortfarande den densitet av profiler som är roliga att följa och vansinnet flimrar till ibland.
Man kan fortfarande få mothugg, här finns oändlig kunskap - och den är sökbar!
Fuck - Sporthoj överlevde till och med Ägg-Månt!
Bara det måste väl räknas för något...? :smasha

Så, hårdare moderering? Kanske det.
Men hellre bättre medlemmar som med självdiciplin känner var gränserna går.
Om vägen dit går via hårdare moderering so be it.
Men, inte för länge och inte för mycket.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Så, hårdare moderering? Kanske det.
Men hellre bättre medlemmar som med självdiciplin känner var gränserna går.
Om vägen dit går via hårdare moderering so be it.
Men, inte för länge och inte för mycket.

Man kan lära lite av den här killen! :tummenupp

Jag hade fel och jag ber om ursäkt. Prova att säga det, skriva det och känn hur det känns. Så farligt är det inte.

Erfarenhet är summan av begångna misstag.
Jag är ganska erfaren. :)

https://www.youtube.com/watch?v=qs24USpHOYk
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Varför syns sådana här totalt ointressanta trådar på framsidan, men inte trådar från Modellspecifika diskussioner - sorgligt.......

Du kan leverera ett sådant tips utan dryghet, faktiskt. Lovar... !

Ska titta på detta nu att inkludera fler forumkategorier på startsidan.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har arrangerat om nu så fler forum visas på start, och inte längre detta forum. Var nog mest för min skull kanske =)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag tror att man behöver städa lite på sh. Det finns flera forumdelar där aktiviteten i stort sett har upphört. Dom delarna kan man fördel slå ihop med närliggande ämnen eller ta bort. Det kan röra sig stadsspecika forumdelar och t.ex. minimotorforumet. Tävlngsdelen av minimotorforumet kan med fördel läggas under racing. Övriga diskussioner platsar på moppeforum eller fiddyforum m.m. Dom stadsspecika delarna kan läggas under fyra till fem geografiska områden
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Som häst- och hojbrukare tycker jag det är sjukt kul att sporthoj.com och bukefalos.com har så mycket gemensamt :hihi

Vintertid verkar framkalla krav på hårdare moderering. :3freak

Stör du dig på ett inlägg, klicka på Rapportera inlägget. Hur mycket lättare kan det bli?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag tror att man behöver städa lite på sh. Det finns flera forumdelar där aktiviteten i stort sett har upphört. Dom delarna kan man fördel slå ihop med närliggande ämnen eller ta bort. Det kan röra sig stadsspecika forumdelar och t.ex. minimotorforumet. Tävlngsdelen av minimotorforumet kan med fördel läggas under racing. Övriga diskussioner platsar på moppeforum eller fiddyforum m.m. Dom stadsspecika delarna kan läggas under fyra till fem geografiska områden

Jag har faktiskt redan rensat en del =) Men efter vintern så är det dags igen tror jag
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top