Hårdare koppling R1

R1obban

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
yamaha R1 -98
Hej!

Förra säsongen böt jag lameller på min R1 - 98 eftersom koppling var slut, jag böt dock inga stålskivor tyckte dom såg bra ut.
Visst slutade kopplingen slira men jag tycker att det inte alls är lika bra bett i kopplingen som det var tidigare (innan lamellerna tagit slut förstås)

Funderar om man kan sätta dit en extra stålskiva istället om man vill ha bättre bett i kopplingen, isåfall vars skall man sätta stålskivan?
Är det bara och sätta den tillsammans med en annan stålskiva eller skall man ha den längst ut?


Mvh R1obban
 
Nya/hårdare fjädrar kanske?

Jag köpte en sats till min från addemot för 110:-. Ska sätta in dem nästa helg :tummenupp
 
R1obban skrev:
Hej!

Förra säsongen böt jag lameller på min R1 - 98 eftersom koppling var slut, jag böt dock inga stålskivor tyckte dom såg bra ut.
Visst slutade kopplingen slira men jag tycker att det inte alls är lika bra bett i kopplingen som det var tidigare (innan lamellerna tagit slut förstås)

Funderar om man kan sätta dit en extra stålskiva istället om man vill ha bättre bett i kopplingen, isåfall vars skall man sätta stålskivan?
Är det bara och sätta den tillsammans med en annan stålskiva eller skall man ha den längst ut?


Mvh R1obban
Köpte du orginal lameller eller var det pirat, kan vara det som spökar
 
Köpte orginal, så det borde inte vara det. Kankse man måste köpa en ny solfjäder (Clutch spring plate) , den kankse har gett med sig med tiden..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top