Hårda knäpuckar?

Lokke skrev:
Va det dom "dropp"-formade eller dom platta?
Det var de droppformade. Sköna som tusan men slets snabbt. Kostar typ 650 spänn mot Mitongas för 250, vilket avgjorde saken lätt.
 
Bingo skrev:
Det var de droppformade. Sköna som tusan men slets snabbt. Kostar typ 650 spänn mot Mitongas för 250, vilket avgjorde saken lätt.

Jo, dom droppformade verkar ganska mjuka. Dessa platta (gamla modellen) e betydligt skarpare.
 

Bifogat

  • IM002427_1.jpg
    IM002427_1.jpg
    125.2 KB · Visningar: 57
Köp ett par Dainesepuckar, eller ett par Spyke då, de är hårda. Mina Dainesepuckar räckte nästan hela sommaren. 4 banåkningar och 10-15 kvällar på Rörken inräknat då.
 
oscar skrev:
Regnpuckarna är FÖR gay o duger därför endast åt Pålle. Jag köpte ett par puckar av Mitonga som var jäkligt tunna, men som har räckt en evighet och den ena kan jag använda lite till. De hette något med tre bokstäver, men vad kan jag inte minnas!

ARI heter dom och dom är grymma!
jag letar efter sånna själv men hittar fan inte dom nånstans...


ps. antingen älskar man eller hatar man läder puckar.
Jag hatar dom! piss känsla......
 
Dainesepuckar funkar bra, jag tror det är den gamla modellen. Har räckt i mer än en säsong för mig, då kör jag iofs ekonomiskt och försöker slita så lite som möjligt, dyrt är det....
 
BrInK skrev:
ARI heter dom och dom är grymma!
jag letar efter sånna själv men hittar fan inte dom nånstans...


ps. antingen älskar man eller hatar man läder puckar.
Jag hatar dom! piss känsla......

Jo dom var det nog! Bara att krypa till korset o handla på Chichonga... :hihi
 
Zilversurfer skrev:
:blah som sammet, jag älskar dom....
En fråga bara. Luktar det inte konstigt när du drar dem i backen? Bränt läder...
 
Bingo skrev:
En fråga bara. Luktar det inte konstigt när du drar dem i backen? Bränt läder...

Precis som greven så undrar jag lite hur du hade tänkt dig då!? Märker du tex att det luktar illa om du släpper en rökare i stället under färd!? :va :arsele
 
oscar skrev:
Precis som greven så undrar jag lite hur du hade tänkt dig då!? Märker du tex att det luktar illa om du släpper en rökare i stället under färd!? :va :arsele
Ok, jag ska förklara för er bägge. Tag en bit läder. Tänd på den. Nu luktar det rätt bra/illa. Släck nu elden. Låt läderbiten svalna. Lukta på den igen. Luktar det fortfarande om den? Svar ja. Inte lika mycket som när den brann, men luktar det gör det. Frågan gällde alltså inte om det luktar UNDER färd utan EFTER färd.

:arsele prutt på er :arsele
 
Jag kan inte låta bli och asgarva...va spelar det för roll? doppa puckarna i någon special anti lukt läder vätska. Jag kan lova dig, bränd plast luktar inte så gott heller.Och sen är det faktiskt inte direkt något som jag ens funderat på, men det är klart...man skulle lukta lite;-)
 
CorbenDallas skrev:
Det finns kanske rosa parfympuckar till Bingo???

AHA! En ny produktidé! Luktpuckar!

"WIZ Skogsfrisk med titan inlägg"

"IXS Lavendel"

"Nya Dainese, med vanilj- å titanstavar"

:tummenupp




......har det spårat ur än? :rolleyes:
 
Zilversurfer skrev:
Jag kan inte låta bli och asgarva...va spelar det för roll?
Herre gud, vad ni håller på! JAG SA INTE ATT DET SPELAR NÅGON ROLL. JAG STÄLLDE BARA EN ENKEL FRÅGA :arsele :mad: :D
 
CorbenDallas skrev:
Det finns kanske rosa parfympuckar till Bingo???
Den frågan har du redan svaret på eftersom du försökt få tag på såna :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top