Lokke
Bullshit Racing
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Zilversurfer skrev:Läderpuckar håller längst, lite dyrare - men det tar långtid att slita ner dem.
Det är väl högre friktion i läderpuckar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zilversurfer skrev:Läderpuckar håller längst, lite dyrare - men det tar långtid att slita ner dem.
Är det inte så att ixs har sånna där tunna puckar orginal? då är det väl inte omöjligt o slita ner dom på fyra åkdagar? tror det är tunna puckar på det ställ jag har beställt med... måste bytas...Lokke skrev:Jag antar att du mer eller mindre "pressa" knät i backen om du får dom slut på 4 bankörningar, och/eller så är dom ojämnt nötta, eller?![]()
Alltså inte åka "stelbent" utan följsamt med underlaget, å just å jsut så du har markkänning med pucken, ju större kraft som du "trycker" ner pucken med desto mer "effekt" går till spillo eller hur. Låt hjulen å hojen göra jobbet, inte knät...![]()
Goines skrev:Hm. Man borde kunna tillverka ett par av hårt trä.Limma fast ett par klossar av ek.
Har du provat dom? Var ju inte så fasligt dyra heller... blir man ju sugen på o provaZilversurfer skrev:Leather knee pucks from Asphalt & Gas have been used by many of the fastest racers in the country. They combine long life with a comfortable, predictable amount of drag that gives you good feel for the track surface and the best feedback about available traction while absorbing impacts, vibration and noise. Skull and Happy Face details are hand cut all the way through the puck so that the design lasts throughout the life of the puck. You can't beat hand made leather knee pucks that look and work this great!
WASP skrev:Är det inte så att ixs har sånna där tunna puckar orginal? då är det väl inte omöjligt o slita ner dom på fyra åkdagar? tror det är tunna puckar på det ställ jag har beställt med... måste bytas...
Zilversurfer skrev:Leather knee pucks from Asphalt & Gas have been used by many of the fastest racers in the country. They combine long life with a comfortable, predictable amount of drag that gives you good feel for the track surface and the best feedback about available traction while absorbing impacts, vibration and noise. Skull and Happy Face details are hand cut all the way through the puck so that the design lasts throughout the life of the puck. You can't beat hand made leather knee pucks that look and work this great!
www.kneedraggers.comGoines skrev:Var finns dom?
Lokke skrev:Zilversurfer: Läderpuckar eller plast är väl mera en smaksak, inte vad som är "bäst". Vissa gillar helt enkelt känslan i läder puckar bättre, å andra föredrar plast.
Peccus skrev:Det ska finnas några puckar på mitonga som är rätt hårda. Var "regn-puckar" eller vad de kallade dem för...
oscar skrev:Regnpuckarna är FÖR gay o duger därför endast åt Pålle. Jag köpte ett par puckar av Mitonga som var jäkligt tunna, men som har räckt en evighet och den ena kan jag använda lite till. De hette något med tre bokstäver, men vad kan jag inte minnas!
Jag har köpt deras billigaste puckar och de håller bra. Men de känns tyvärr hårda mot knät också. IXS-puckarna var skitsköna men nästan smälte bort.oscar skrev:Regnpuckarna är FÖR gay o duger därför endast åt Pålle. Jag köpte ett par puckar av Mitonga som var jäkligt tunna, men som har räckt en evighet och den ena kan jag använda lite till. De hette något med tre bokstäver, men vad kan jag inte minnas!
Zilversurfer skrev:GUS; har en elefant som logga
Nej nej! IXS var mina gamla. Det var de som nästan smälte bort.oscar skrev:Det var inte GUS, kanske IXS som Bingo säger...
Bingo skrev:Nej nej! IXS var mina gamla. Det var de som nästan smälte bort.
Samma här. Mitonga har hårda puckar som varar länge. Fråga efter deras billigaste så får ni dem. Det var det som var min poäng.oscar skrev:Jag är för trött!![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |