Hårda domar?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Jag håller med dig. 14 år verkar ruskigt hårt, fast man vet ju inte hur långt det blir i praktiken.

Sverige, brott mot person bestraffas fög med brott mot egendom speciellt skattefusk ger ruggiga straff!. Kan någon förklara dett egendom kan ju alltid ersättas och bör ju ett bankrån ger lägre staff än misshandel?.

ta in 3miljoner xtc-tabletter = KAN ge 3miljoner offer som kostar 10 miljoner st att ta hand om.

Jag tycker inte det är något konstigt :hej

NoicE skrev:
ta in 3miljoner xtc-tabletter = KAN ge 3miljoner offer som kostar 10 miljoner st att ta hand om.

Jag tycker inte det är något konstigt :hej
De är ända bara en mindre länk i en större kedja.

Hmm... 3 miljoner offer * 10 miljoner kr säger du, vilken tur att de exporterade bort skiten från Sverige då :näsblod :va

Inte för att grejerna gör mindre skada i staterna, men vår ekonomi är ju särskilt utsatt just nu som den är.

Hightuned skrev:
Sverige, brott mot person bestraffas fög med brott mot egendom speciellt skattefusk ger ruggiga straff!. Kan någon förklara dett egendom kan ju alltid ersättas och bör ju ett bankrån ger lägre staff än misshandel?.

Det är ju liksom det att vid ett bankrån så kan ju kassörskorna få psykiska problem efteråt... :va

Men visst, det är ofta så att brott som skadar staten eller stora företag bestraffas hårade än de som drabbar Svensson. Polisen lägger även ner mer pengar på de brotten än på Svensson brotten per brott räknat...

berggren_martin skrev:
De är ända bara en mindre länk i en större kedja.

Hmm... 3 miljoner offer * 10 miljoner kr säger du, vilken tur att de exporterade bort skiten från Sverige då :näsblod :va

Inte för att grejerna gör mindre skada i staterna, men vår ekonomi är ju särskilt utsatt just nu som den är.

Hmm, såg inte att dom smuglat det härifrån och bort :hej

Men ivf så gäller ju samma sak där... bara att jag inte bryr mig då :tungan

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...