Yamaha1000
Ny medlem
Jag upplever att framfjädringen på min hoj är väldigt stötig(hård) ja det är en sporthoj men den framändan känns inte riktigt följsam. Synpunkter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precis, börja kolla förspänningen.tmp skrev:För mycket fjäderförspänning alt kompressionsdämpning? För mycket eller för tjock gaffelolja?
Jag ska kolla allt detta under vintern. Måste fixa en hel del annat efter en tur ut i skogen.tobbeviking skrev:Kan ju vara för stor mängd olja med...
Hur går det för dig, har du fått ngn ordning på gaffeln eller?
//Tobbe
RG500-Johannes skrev:Vet inte exakt hur schysst din framgaffel är original etc, kanske kan du komma undan med att bara byta olja etc, men för lite äldre prylar utan justermöjligheter etc så ska tydligen RaceTech ha en del kul. Fr de som ej har cartridgegafflar så finns det s.k. emulatorer som man för in (man borrar bort dämpningen i damping-rod prylarna och släpper ned en hylsa med shims för dämpning.
www.racetech.com tror jag det är, man matar in hojmodell, hojvikt samt förarvikt etc så plippar den fram lämpliga alternativ. Mycket praktiskt för oss som byter gaffel och mojar.
/J
Yamaha1000 skrev:Fick dessutom inte klart för mig om man var tvungen att montera isär gaffeln vid oljebyte?
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |