Hårborttagninswax på golvet...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Okej, en olycka händer så lätt. Burken hamnade på golvet, det är för säkerhets skull INTE vattenlösligt wax.

Hur gör jag för att få bort den klibbiga yta köksgolvet numera är beklädd av? Avfettning? Olja? Lika löser lika säger dom som vet... Waxet innehåller bland annat paraffin.

Tips mottages tacksamt, man fastnar sådär gött när man står i köket.

:gnissla

hållundan skrev:
Hur gör jag för att få bort den klibbiga yta köksgolvet numera är beklädd av? Avfettning?

Testat hett vatten och diskmedel?
Avfettning borde väl funka?!

...jag vettefan om jag hade velat ha olja på skiten...

Vad gör du föresten med hårborttagningsvax? Hårig rygg?
:hihi

korvgubbe skrev:
Det finns ju något som heter hyvel!

Kliar och ger utslag!

För att uppnå "Porrstjärnenivå" på sin underlivsfrisyr krävs hårborttagningscreme med en lätt assistans av en sprillans hyvel för konturerna :tummenupp

Sticky situation

Det enda som jag vet som löser vax är små oljedukar som man får i paketet då man köper "veet bikinivax"..de är olje indränkta så antingen köper du ett paket sånt vax och använder dom eller så provar du med annan olja av något slag. Hoppas det går bra.

Är du i stan din pundare?? inte fan står du väll å fixar pungen hemma i mammas å pappas kök?? :fatta!

:rofl

Skapa bort det...?

Lägga bomullstyg eller kaffefilter över och värma med strykjärn ovanpå som får vaxet att smälta och sugas upp i tyget eller filtret?

Flamma77 skrev:
:rofl

Skapa bort det...?

Lägga bomullstyg eller kaffefilter över och värma med strykjärn ovanpå som får vaxet att smälta och sugas upp i tyget eller filtret?
testa t-röd, sen kan du prova thinner om det inte skulle funka! :tummenupp testa borde funka! Starka lösningsmedel e bra å ha till sånt! :)

Sundance Kid skrev:
Är du i stan din pundare?? inte fan står du väll å fixar pungen hemma i mammas å pappas kök?? :fatta!
Har la fan ett eget kök din jäkla porrgübbe. (Hemma hos mig i la Halmstad)

OKej, bortförklaringen kommer, det är självklart inte mitt wax det handlar om...

Hur som helst verkar det försvinna om man gnider som bara satan med svampar och alla diverse oljor, diskmedel, moppar och annat.

Tack för era eminenta tips. Och komihåg kids, wax man kört i micron är DJÄVULSKT varmt.

hållundan skrev:
Okej, en olycka händer så lätt. Burken hamnade på golvet, det är för säkerhets skull INTE vattenlösligt wax.

Hur gör jag för att få bort den klibbiga yta köksgolvet numera är beklädd av? Avfettning? Olja? Lika löser lika säger dom som vet... Waxet innehåller bland annat paraffin.

Tips mottages tacksamt, man fastnar sådär gött när man står i köket.

:gnissla
Och du är min granne!!! :gnissla
Vet inte om man vågar bo kvar här längre, vet inte vad som kan hända när Hållundan sladdar omkring på ett halt golv fullt med wax. Ja ja, det blir för dig o ta på dig lite spikdojor nu då!

hållundan skrev:
OKej, bortförklaringen kommer, det är självklart inte mitt wax det handlar om...

Hur som helst verkar det försvinna om man gnider som bara satan med svampar och alla diverse oljor, diskmedel, moppar och annat.

ah, du är en sån där ta-den-här-burken-och-fixa-frisyren-innan-vi-sätter-igång kille :hihi

blev visst lite extra arbete, hur ser golvet ut? bild?

Se till att ha avfettning nära till hands nästa gång du ska fixa pungen.

Din bortförklaring, att det inte är ditt wax,, vems pung är det då du ska fixa???

sportarn skrev:
Och du är min granne!!! :gnissla
Vet inte om man vågar bo kvar här längre, vet inte vad som kan hända när Hållundan sladdar omkring på ett halt golv fullt med wax. Ja ja, det blir för dig o ta på dig lite spikdojor nu då!
Välkommen på party, anytajm! :hihi

KGK skrev:
ah, du är en sån där ta-den-här-burken-och-fixa-frisyren-innan-vi-sätter-igång kille :hihi

blev visst lite extra arbete, hur ser golvet ut? bild?
Hur pungen eller golvet ser ut? :hihi

Stefanp skrev:
Se till att ha avfettning nära till hands nästa gång du ska fixa pungen.

Din bortförklaring, att det inte är ditt wax,, vems pung är det då du ska fixa???
En tjejpung. :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...