Håller jag på att tappa håret?

Intressant fråga

Intressant fråga,kanske människan håller på att utvecklas och anpassar sig till nya miljöer och behov.
Detta är ett steg kanske varför folk tappar hår tidigt osv :va
Snart behöver vi kanske inget hår alls :)
Skönt nog är att man inte är i den sitsen men tycker ibland att hårfästet kryper upp som 2 horn på sidorna i pannan men det tycks vara fullt normalt.

Så hur ser framtidsmänniskan ut? simhud mellan fingrar o tår,ingen behåring alls på kroppen osv

Last edited:
General E skrev:
Allting jämnar ut sig. Ju mindre hår att kamma desto mera ansikte att tvätta.
Funderar på att lägga av med att duscha och tvätta sig överhuvudtaget.
Det tar ju bara nån vecka så luktar man lika jävligt ändå. :rolleyes:

Jag började tappa hår när jag nyligt passerat 20, hade långt och häftigt hår, en lång svans hade jag , som bara blev tunnare och tunnade.
Och nu har jag nyligt passerat 27 så någon häfti frilla är det inte tal om att skaffa längre, jag kan möjligtvis likan lasse kroner om jag låter mitt hår växa, men rakapparaten har blivit min vän och jag kan inte annat göra än att gilla läget.

Träffade en tjej på krogen för ett tag sen , hon trodde jag var 34, då gick jag, :mad:

R1 racer skrev:
Så hur ser framtidsmänniskan ut? simhud mellan fingrar o tår,ingen behåring alls på kroppen osv

Problemet är väl främst att när det börjar tunnas ut på skallen växer det desto bättre på ryggen :yoparty

Har själv kommit på att om jag försöker skaffa långt hår så skulle jag se ut som Göran Persson, och det är ju inte direkt min högsta önskan :brinnerup

Ju mindre hår på huvudet, desto högre är testosteronhalten i kroppen.

Finns ju även finasterid och säkert fler preparat på marknaden. Varför vara skallig om man inte behöver eller vill?
Själv kommer jag börja knapra första dagen jag märker att det börjar tunnas ut.

Har rakat skallen i över 10 år nu och snart har jag inget val längre heller då jag håller på växa igenom håret...

Men även om jag hade hårsvall alá Joey Tempest skulle jag inte ha någon annan friyr.. Så jävla skönt!

Fråga den här killen.

Bifogat

• big_MD-I132217.jpg
    big_MD-I132217.jpg
    7.5 KB · Visningar: 162
Rakade skallen första gången i 17 års åldern, älskade det.

Detta var under en period då man i mina kretsar sprang omkring på rave med spikat hår och shit ... massa vidrigt DAX WAX som fastnade till förbannelse på allt håret vidrörde.

Sedan håret rök har jag aldrig mer haft en dålig hårdag :D Varje morgon när jag vaknar ser jag så bra ut som jag kan göra...

Nu tio år senare rakar jag fortfarande skallen. Har dock börjat märka att hårfästet nog flytttats en del uppåt sen jag började raka. I mitt fall är det dock ingenting jag tänker över då jag inte haft några planer på att spara ut håret igen.

Edit: När jag tänker på saken gillar jag nog inte hår så mycket över huvud taget. Rakar i princip allt utom benen...

Last edited:
Jag börjar få en massa vita hårstrån istället, har ganska tjockt hår och väldigt många strån, men nu börjar det bli en hel del vita små strån som tittar fram på sidorna...ska man färga eller ska man bara låta det vara?

sEiKo skrev:
Fick en kommentar om att jag började få högt hårfäste igår.
Har kollat foton på mig själv nu och ett par år tillbaka men märker ingen skillnad.
Hur ser man det enklast? Går det att se var hårsäckarna har suttit?
Typ som ärrvävnad?

Sen om det verkligen skulle visa sig att det hemska håller på att hända; vad fungerar? Regain? Jag har verkligen ful huvudform och vill gärna ha håret kvar.

Om det är du på din avatar kan jag meddela att du är ganska tunnhårig... :tungan

R1 racer skrev:

Äh, varför skulle de få simhud mellan tårna, det är väl inget utvecklingen kräver.
Men när det gäller fötterna så kan det möjligen bli så att fler av de mindre tårna växer ihop, lilltån är ju väldigt liten o klen som det är så den försvinner nog på ett eller annat sätt.

Låt det varaså klart. Det är faktiskt sexigt! Naturligt är finast på killar. De som blir tunnhåriga tidigt är finast om de haren riktigt kort frisyr. Tunnt långt hår ser bara gubbigt och ovårdat ut. De som lider av sitt tunna hår kan söka hjälp. Från JP (Färnebos flickvän)

De säger att Regain fungerar. Prova det eller fråga läkaren eller hälsokost affären om andra beprövade medel. Jag som tjej tycket inte du behöver göra något alls mer än att ha en kort, kort klippning. De som är fult är när tunnhåriga spar på det som finns, då syns det ännu mer.Prova något om du lider av det. JP (Färnebos flickvän)

Last edited:
Harmon Rabb skrev:
Det växer inte mossa på ädelstenar.
Nä, det är förstås sant:) Men jag tror jag är safe, det ska nog vara som det är.
har jämfört med gamla kort och jag tror jag kan blåsa av faran.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back