Håller jag på att tappa håret?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Fick en kommentar om att jag började få högt hårfäste igår.
Har kollat foton på mig själv nu och ett par år tillbaka men märker ingen skillnad.
Hur ser man det enklast? Går det att se var hårsäckarna har suttit?
Typ som ärrvävnad?

Sen om det verkligen skulle visa sig att det hemska håller på att hända; vad fungerar? Regain? Jag har verkligen ful huvudform och vill gärna ha håret kvar.

Man märker det inte skällv förens det börjar bli riktigt tunt, typ kalt. Det är inget att göra något åt, bara gilla läget och skaffa en rakaparat. Det har jag gjort. När jag tröttnar på att vara rakad så kanske jag gör något inplantat :tummenupp

Äääh. No probs. Det är bara att inse fakta. Har du tänkt stå framför spegeln och gnida in skallen med Regain för all framtid eller? Klipp av dig allt hår istället medan tid är.

Jag klippte mig såhär för första gången 2000 och stortrivs med den här "frillan". Underhållsfri, man är alltid fin i håret och det kostar gratis att klippa sig.

Dessutom skiter jag HELT i att hårfästet börjar krypa uppåt.

Jag började tappa hår 2004 då var jag 21 år gammal.

Nu skiter jag ju i vilket eftersom jag ändå rakar huvudet varannan dag. Men nu när man har tappat så pass mycket att man inte kan ha långt hår, vad börjar man då längta efter? Jo just det långt hår. :D

M.G.F skrev:
Jag började tappa hår 2004 då var jag 21 år gammal.

Nu skiter jag ju i vilket eftersom jag ändå rakar huvudet varannan dag. Men nu när man har tappat så pass mycket att man inte kan ha långt hår, vad börjar man då längta efter? Jo just det långt hår. :D

Äh, långt hår är gay.

sEiKo skrev:
Fick en kommentar om att jag började få högt hårfäste igår.
Har kollat foton på mig själv nu och ett par år tillbaka men märker ingen skillnad.
Hur ser man det enklast? Går det att se var hårsäckarna har suttit?
Typ som ärrvävnad?

Sen om det verkligen skulle visa sig att det hemska håller på att hända; vad fungerar? Regain? Jag har verkligen ful huvudform och vill gärna ha håret kvar.

Välkommen till klubben! Tror inte det går att se annat än kanske på fotografier eller så, det märks kanske ifall du tappar hår så märker jag det iallafall.
Jag är rätt noga med min frisyr, färgar och använder hårgele så jag kör med Rogaine (nytt namn) nu men jag får se hur länge jag känner att det är någon mening.
Standard Rogaine kostar 214kr och räcker ungefär en månad så det är ju inte gratis direkt, jag har iofs bara prövat 2 månader.
Jag fyller 18 nästa år och började tappa håret när jag var 16 så det känns lite väl tidigt.
Men livet går vidare för det, känner ingen större sorg över det, man får se det på den ljusa sidan: man slipper köpa schampo! :tummenupp

Regain hjälper en del om man är konsekvent. Började krypa uppåt för min del också vid 20?. Operationer där man flyttar hårsäckar funkar definitivt men kostar flis. En frisör sade att det skulle vara bra att dra i håret! :skrämd
Du håller på att bli gubbe!! Det finns egentligen bara ett botemedel, ragga 16åringar. But beware: Många jämnåriga tjejer har åsikter om det :hihi
Gubbe!

"Han har blonderat sitt gråa hår, sugit bort fett ifrån höft och lår.
Begett sig ut till Bohus strand, i jakten på en konfirmand.
Det är för åldern han söker tröst, hos unga flickor som knappt fått bröst."
från fula gubbar av Magnus Uggla.

Zayn skrev:
Men livet går vidare för det, känner ingen större sorg över det, man får se det på den ljusa sidan: man slipper köpa schampo! :tummenupp

Allting jämnar ut sig. Ju mindre hår att kamma desto mera ansikte att tvätta.

Har väl ett liknande problem, men jag tappar hår som fan när det är stressiga perioder, mycket att göra i skolan osv. Är det normalt att tappa hår när man stressar eller?

Maxxi skrev:
Har väl ett liknande problem, men jag tappar hår som fan när det är stressiga perioder, mycket att göra i skolan osv. Är det normalt att tappa hår när man stressar eller?
Ett av tusentals stressymptom. Du borde försöka hitta något sätt att minska stressen. För när man stressar så mycket så presterar man sämre än vad man har möjlighet att prestera.

Maxxi skrev:

Vet en snubbe som har permanent hårlösa fläckar efter att stressat för mycket. Lär dig stresshantering, står 1000000 saker om det på internet.

Zayn: köp inte rogain, köp revexan istället. Samma sak fast billigare.

Se det smidiga med ett allt högre hårfäste: Håret hänger inte ned i ögonen när man kränger på sig hjälmen. :tummenupp

*/ ?>
Back